Skuteczne ogłoszenia w internecie

Jeżeli chcesz coś sprzedać, wynająć lokal albo szukasz pracownika, zapewne zastanawiasz się gdzie najlepiej zamieścić ogłoszenie? Czy warto jeszcze ogłaszać się w prasie drukowanej lub w radiu?

Jeżeli chcesz coś sprzedać, wynająć lokal albo szukasz pracownika, zapewne zastanawiasz się gdzie najlepiej zamieścić ogłoszenie? Czy warto jeszcze ogłaszać się w prasie drukowanej lub w radiu? A może wyższą skuteczność mają ogłoszenia w internecie? O tym, od czego jest to zależne i na co zwracać uwagę przy dodawaniu ogłoszeń, a także gdzie najlepiej szukać dobrych ogłoszeń przeczytasz poniżej.

Ogłoszenia typu sprzedam, kupię, zamienię, wynajmę

Polacy nieprzypadkowo najczęściej wyszukują ogłoszenia w internecie, najchętniej na portalach ogłoszeniowych, a w dalszej kolejności także na grupach w mediach społecznościowych. Wszystko dlatego, że jest to szybkie i wygodne, łatwo też porównywać oferty, mając te wybrane otwarte w osobnych zakładkach przeglądarki. Nie trzeba kupować w tym celu gazety albo wyczekiwać o ustalonej porze audycji radiowej z ogłoszeniami. Dodanie takiego ogłoszenia drobnego jest zwykle proste i często darmowe. Można ogłaszać się na lokalnych portalach i grupach lub w ogólnopolskich serwisach, w których odpowiednie filtry pomogą szybko wyszukać internaucie interesujące go ogłoszenie. Kolejny czynnik, dzięki któremu internet przeważa nad prasą drukowaną czy radiem, to obraz. Łatwo dodasz zdjęcia przedmiotu, który chcesz sprzedać bądź lokalu, który chcesz wynająć, a ilość znaków pozwoli nawet na mocno rozbudowany opis oferty. Wykasowanie ogłoszenia zapobiegnie napływowi kolejnych interesantów, co niestety nie zadziała w przypadku druku w gazecie, kiedy kolejni czytelnicy sięgający po gazetę wydaną np. przed tygodniem, nadal będą dzwonić pod podany numer telefonu zainteresowani ogłoszeniem.

Poszukiwanie pracy i pracownika

Internetowe portale z ogłoszeniami pozwalają przede wszystkim szybko i wygodnie wyszukać oferty dotyczące interesującego nas zawodu i branży. W wyszukiwarkę wystarczy wpisać słowo kluczowe i lokalizację, zwykle można doprecyzować automatyczne wyszukiwanie o typ umowy (pełen etat / staż / etc.) lub opcję pracy zdalnej. Nawet strony lokalnych Urzędów Pracy zawierają odgórny podział na pracę lokalną oraz na ogłoszenia dotyczące pracy za granicą. Ogłoszenia można też posortować w zależności od np. wysokości płacy malejąco, czyli od najlepiej płatnych po mniej płatne. Część portali posiada także opcję powiadamiania interesanta, kiedy do platformy zostanie dodane ogłoszenie odpowiadające jego zainteresowaniu. Tych wszystkich udogodnień nie ma natomiast w przypadku szukania pracy w rubrykach gazet lub nadawanych w lokalnym radiu. Dlatego szukając pracownika warto zdecydować się na zamieszenie ogłoszenia w internecie. Ważnym udogodnieniem dla pracodawcy jest to, że może wtedy otrzymywać wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu: w wiadomościach na swoim panelu w danym portalu lub na adres mailowy, który poda w ogłoszeniu. Ułatwi to przeglądanie i porównywanie zgłoszeń. A kiedy znajdziemy już odpowiednią osobę na wakat, wystarczy usunąć ogłoszenie, aby nie dostawać kolejnych niepotrzebnych zgłoszeń. Co jeszcze warto wiedzieć? Pracodawcy zgodnie przyznają, że konkretne oznaczenie widełek płacowych podnosi skuteczność ogłoszenia, w przeciwnym razie osoby szukające zatrudnienia często wahają się, czy wysłać swoje CV czy nie, czy może najpierw wysłać zapytanie o pracę i tak dalej.