reklama
reklama

ABC reklamy – jak powinien wyglądać idealny film reklamowy?

Odpowiedni film reklamowy może pozytywnie wpłynąć na poszerzenie liczby klientów danej marki. Jednak, żeby tak się stało, wideo należy przygotować zgodnie z obowiązującymi w marketingu zasadami. W jaki sposób nakręcić idealny film reklamowy? Co jest do tego niezbędne?

Film reklamowy to nie do końca standardowa reklama promująca określony produkt lub usługę. Współczesne wideo promocyjne może stać się bowiem wiralem, popularnym wśród internautów na tyle, że Ci zaczną go sobie przekazywać, poszerzając potencjalną grupę odbiorców.

- R E K L A M A -

Jednak wyłącznie najlepsze filmy są w stanie stać się naprawdę popularne w sieci. Jak zrobić taki, który będzie idealny?

Postaw na przejrzystość i zrozumiałą formę

Przede wszystkim pamiętaj, że wideo reklamowe musi być czytelne. Odbiorca musi połapać się o co w nim chodzi, albo wzbudzić swoją ciekawość w celu sprawdzenia przesłania. Wyłącznie zrozumiałe w przekazie filmy (które niekoniecznie muszą być łatwe w odbiorze czy treści) sprawdzą się w Internecie.

- R E K L A M A -

Pamiętaj też o przejrzystości. Jeżeli promujesz określony produkt, to postaraj się wskazać na niego w danym filmie. Nie musisz tego robić wprost (reklama podprogowa też ma swoją siłę), jednak potencjalny klient ma wiedzieć, co tak naprawdę reklamujesz.

Young beauty blogger holding the tablet in hands happily recording new fashion video for vlog

Zwróć uwagę na język i pomysł!

W czasie przygotowywania scenariusza sprawdź język, jakim posługują się postaci grające w filmie. Chodzi tu zarówno o komunikację werbalną, jak i niewerbalną. Ta musi być zrozumiała dla odbiorcy. Jeżeli swój film adresujesz do młodych, nie komunikuj się z nimi przestarzałymi słowami czy zbyt poważnym, patetycznym obrazem. Stawiaj na większy luz i swobodę. W przypadku osób starszych musisz już uważać na pewne określenia.

- R E K L A M A -

Oczywiście, podstawową kwestią jest także pomysł. Zrealizuj film, który będzie popularny w sieci – to dziś główny nośnik wideo reklamowego. Ten powinien nieść za sobą jakieś przesłanie, mieć formę humorystyczną, albo skłaniającą ku refleksji (w zależności od produktu czy usługi, jaką reklamujesz). Zwykłe pokazanie produktu i podkreślenie jego zalet na pewno już nie przejdzie.

Pamiętaj o profesjonalnym wykonaniu i postprodukcji

Idealny film reklamowy to także świetna jakość obrazu i dźwięku. Współczesne wideo zachwyca odzwierciedleniem szczegółów i ukazaniem wszystkich detali. Twój film powinien mieć przynajmniej jakość 4K (a najlepiej większą) by wyglądał dobrze na wszystkich, współczesnych urządzeniach do odbioru obrazu. Nie zapomnij także o dźwięku. Ten może bardzo wpłynąć na odbiór treści reklamowych.

Wideo reklamowe w idealnej formie musi być także świetnie zmontowane i przygotowane do emisji. Jeżeli jesteś zainteresowany przygotowaniem naprawdę wyjątkowego, profesjonalnego filmu, powierz to zadanie specjalistom w dziedzinie tworzenia wideo reklamowego. Ci mają ogromne doświadczenie w przygotowaniu scenariuszy, realizowaniu filmów i ostatecznym montażu. Warto im zaufać.

Sprawdź Krótkie Formy

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: