reklama
reklama

Reklama zewnętrzna. Trendy na 2022 rok w reklamie outdoorowej

Reklamę typu outdoor można spotkać wszędzie. Na przystankach, w autobusie, w metrze czy na wieżowcach. Znajdziesz ją również na niebie w formie sterowca czy balonu. Jednak jakie panują w niej trendy? Na co teraz stawiają producenci?

- R E K L A M A -

Reklama outdoorowa – kiedyś i dziś

Trendy w przypadku reklam zewnętrznych może nie zmieniają się, tak szybko jak w przypadku reklam internetowych, jednak porównując, to co było modne 10 lat temu, a jest teraz widać wyraźną różnicę. Producent reklam wielkogabarytowych Graffico  to jedna z niewielu firm na polskim rynku, która już dawno zauważyła potrzebę zmian w podejściu do projektowania i zagospodarowania przestrzeni.

reklama-outdoorowa-graffico-producent-reklam

Reklama zewnętrzna musi się komponować z resztą otoczenia

- R E K L A M A -

Zanim przejdziemy do trendów, wyjaśnijmy na początku, czym jest tak właściwie reklama outdoorowa. Jest to reklama, którą znajdziesz poza domem. To wszelkiego rodzaju billboardy, banery, citylighty, czy reklamy wielkoformatowe (umieszczane np. na rusztowaniach podczas remontów).

Ma ona swoich zwolenników, jak i przeciwników, dlatego często bywa obiektem przeróżnych kontrowersji. Przede wszystkim dlatego, że jej natłok może wywoływać stres informacyjny. Często bywa krytykowana za to, że jest umieszczana np. w nieodpowiednich miejscach na drogach, przez co rozprasza kierowców. A to niestety może prowadzić do wypadków. 

- R E K L A M A -

Jednak już coraz szybciej odchodzi się od krzykliwych banerów i billboardów, których jedyną funkcją było niestety zasłanianie budynków i architektury. Jeszcze kilka lat temu Polska była swoistym centrum chaosu reklamowego – można było dostrzec wiele brzydkich billboardów, które umieszczane były blisko siebie. 

Miały one niedopasowane kolory, fonty, a po kilku miesiącach na słońcu stawały się wypłowiałe. Nie były one też dostosowane do warunków pogodowych. W związku, z czym szybko ulegały zniszczeniu, odkształcały się i  stanowiły zagrożenie dla mieszkańców. 

A co najważniejsze producenci takich reklam nie brali pod uwagę otoczenia, w którym będzie znajdować się dany nośnik reklamy. To powodowało ingerencję w architekturę krajobrazu. Na szczęście, obecnie odchodzi się już od takich praktyk i stawia się przede wszystkim na estetykę, jakość, a także na dbałość o szczegóły i zagospodarowanie przestrzeni miejskiej. 

Nowoczesny outdoor – co jest teraz w modzie?

W dobie ochrony środowiska oraz krajobrazu zaczęto stawiać na innowacyjne rozwiązania, które nie stanowią już chaosu reklamowego i nie wywołują stresu informacyjnego. 

Za to komponują się z resztą otoczenia, z którą tworzą jedną całość. W związku z pandemiczną rzeczywistością branża reklam outdoorowych musi stawiać na nowoczesne rozwiązania, które zapadną w pamięci klienta. 

Stąd też w 2022 roku branże będą dążyć do połączenia przekazu reklamowego, dzięki reklamie OOH oraz tej w mediach społecznościowych. Dzięki takiemu połączeniu łatwiej jest dotrzeć do potencjalnego klienta, ponieważ otrzyma on spójny informację na wszystkich kanałach. 

Dobry producent to podstawa

Jeśli chcesz zainwestować w reklamę outdoor, najpierw zrób porządny research dotyczący wykonawców na rynku reklamy zewnętrznej. Ma to duży wpływ na późniejszy odbiór tego, co chcesz reklamować. Zdobądź informacje na temat portfolio, wykorzystywanych materiałów i ich jakości oraz o certyfikatach. Upewnij się, że takiemu producentowi można ufać, ponieważ outdoor jest specyficzną formą reklamy.

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: