Trwająca od wielu lat przebudowa kutnowskiej stacji kolejowej powoli dobiega końca. Jak udało nam się dowiedzieć, jeszcze w tym roku uruchomione ma zostać podziemne przejście, a wszystkie prace mają zakończyć się do połowy 2023. Czy tym razem obędzie się bez opóźnień?
Niekończąca się historia – tak w skrócie można opisać przebudowę stacji kolejowej w Kutnie. Inwestycja rozpoczęła się w 2018 roku, miała zakończyć się w 2020 roku, ale prace wciąż trwają.
– W czerwcu tego roku minęło pięć lat odkąd zaczęła się przebudowa stacji kolejowej w Kutnie. Modernizacja była oczywiście potrzebna i niezbędna, ale miała trwać do 2020. Tymczasem do końca prac nadal daleko. Aktualnie zakończenie inwestycji przewidywane jest na jesień 2023, ale trudno uwierzyć, że ten termin już się nie przesunie – można było przeczytać niedawno na profilu Stop Dyskryminacji Kutna, który często porusza ważne kwestie związane z inwestycjami w naszym mieście.
O to, jak obecnie wygląda sytuacja ze stacją w Kutnie zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak informują przedstawiciele spółki, obecnie na stacji Kutno i szlakach przyległych kontynuowane są prace przy budowie i podłączaniu urządzeń nowego systemu sterowania, a także przebudowie układu torowego w części zachodniej stacji Kutno.
PKP PLK S.A. nie odpowiedziało na nasze pytanie dotyczące powodów opóźnienia związanego z realizacją tej ważnej inwestycji w Mieście Róż.
Niebawem otworzą podziemne przejście
Wiele wskazuje na to, że już niebawem mieszkańcy doczekają się uruchomienia podziemnego przejścia pomiędzy peronami, łączącego ul. 3-go Maja z Siemiradzkiego. W ostatnich latach poruszanie się po dworcu i jego okolicach było mocno utrudnione i często krytykowane przez mieszkańców oraz podróżnych.

– Jeszcze w tym roku, po uzyskaniu wymaganych decyzji administracyjnych, udostępnione zostanie przejście podziemne z windami. Wszystkie prace na obszarze na odcinku Żychlin – Barłogi wykonawca planuje zakończyć w połowie 2023 r. – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja za 2 mld złotych
Zdaniem PKP PLK S.A., prace prowadzone na obszarze LCS Kutno tj. na odcinku Żychlin – Barłogi pozwalają na rozszerzenie oferty przejazdowej i poprawę dostępności kolei dla mieszkańców. Korzyścią dla pasażerów są wygodniejsze codzienne podróże, np. do pracy czy szkoły, a dla przedsiębiorców sprawniejszy transport towarów.
– Więcej pociągów na torach to mniej samochodów na drogach, a to wpływa na mniejsze zanieczyszczenie środowiska – podkreśla R. Śledziński.
Inwestycja w Kutnie jest realizowana w ramach projektu pn. Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz o wartości ponad 2 mld zł. Projekt jest dofinansowany przez Instrument Unii Europejskiej CEF „Łącząc Europę”.
O sytuacji związanej z przebudową stacji kolejowej w Kutnie będziemy jeszcze informować.
Najnowsze zdjęcia ze stacji kolejowej w Kutnie:































