Powinna być porządna droga z chodnikiem, a są nierówne betonowe płyty. Tymczasowe rozwiązanie zagościło na dłużej, co tylko denerwuje mieszkańców Kutna, którzy każdego dnia przejeżdżają pod wiaduktem kolejowym na Józefowie. Posłanka Paulina Matysiak pyta czy doczekamy się w końcu równego asfaltu w tym miejscu i interweniuje w PKP PLK SA.
„Spór o przejazd toczy się między władzami miasta a PKP PLK od lat. Być może nowe władze spółki kolejowej podejdą do tematu inaczej i zdecydują się na budowę tak bardzo potrzebnej drogi. Dlatego ponownie skierowałam w tej sprawie interwencję poselską, w której pytam o aktualny stan rzeczy i plany odnośnie do rozwiązania istniejącego problemu” – komentuje posłanka Paulina Matysiak.
Oto treść pisma, jakie posłanka Matysiak wystosowała do władz PKP PLK:
Mieszkańcy Kutna nadal skarżą się na przejazd pod wiaduktem kolejowym w ciągu ulic Warszawskie Przedmieście i Józefów, który jest wyłożony płytami betonowymi. To wydawać by się mogło tymczasowe rozwiązanie towarzyszy im już od dłuższego czasu, lecz pozostawia wiele do życzenia pod względem komfortu podczas jazdy samochodem.
W tej sprawie pozostaje nierozwiązany spór na linii miasto Kutno a PKP PLK. Władze samorządowe podkreślają, że to po stronie spółki kolejowej leży obowiązek odtworzenia drogi pod istniejącym wiaduktem. Niestety do tej pory nie udało się dojść do rozwiązania, które przyniosłoby mieszkańcom Kutna oczekiwane rezultaty. Dlatego z uwagi na zmianę władz w spółce PKP PLK pragnę ponownie poruszyć kwestię budowy drogi pod wspomnianym wiaduktem, aby sprawdzić, czy są jakieś postępy w sprawie i szanse na zrealizowanie tej bardzo potrzebnej inwestycji. Z prośbą o taką interwencję zwracali się do mnie nie raz zainteresowani mieszkańcy miasta.
W związku z powyższym zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy spółka PKP PLK ma zamiar odbudować drogę pod wiaduktem kolejowym w Kutnie w ciągu ulic Warszawskie Przedmieście i Józefów?
2. Czy jest szansa na jakiekolwiek porozumienie z władzami miasta Kutno w tej sprawie?
3. Jakie jest aktualne stanowisko spółki PKP PLK w powyższym temacie?