reklama
reklama

Aquapark Kutno ponownie otwarty. Wywiad z dyrektorem MOSiR, Jarosławem Szałamachą

Po trwającej trzy tygodnie przerwie technologicznej Aquapark Kutno ponownie otworzył swoje drzwi dla mieszkańców. W tym czasie obiekt przeszedł kompleksowe prace modernizacyjne i konserwacyjne, które poprawiły zarówno jego funkcjonalność, jak i estetykę. O szczegółach przeprowadzonych działań opowiada dyrektor MOSiR w Kutnie, Jarosław Szałamacha.

- R E K L A M A -

• W jakim okresie prowadzona była przerwa technologiczna?

Przerwa technologiczna w kutnowskim Aquaparku trwała od 1 do 21 września br.. To pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie od 2018 roku. W ramach przerwy przeprowadziliśmy szereg prac o charakterze technicznym, poprawiających sprawność, funkcjonalność i estetykę obiektu.

- R E K L A M A -

Co udało się zrobić?

Przeprowadziliśmy m.in. malowanie hali basenowej oraz korytarzy w strefie kas, fitness i siłowni, odświeżyliśmy ponad 300 metrów kwadratowych podłogi żywicznej, wymieniliśmy panele natryskowe, część mydelniczek i suszarek, uzupełniliśmy ubytki płytek ceramicznych, uszczelniliśmy przecieki wody m.in. z jednej z wanien jacuzzi, dokonaliśmy usprawnienia systemu nagłośnienia hali basenowej oraz tablicy świetlnej. Zostały zakupione: mierniki pomiaru wody, sondy oraz pompy chemii basenowej. Dokonano wymiany kratek przelewowych na hali basenowej oraz wymiany części płyt w strefie prysznicowej. Modernizacji poddano system elektronicznej obsługi klienta (wymiana części elektrozamków szafek oraz modułów sterujących). Przeprowadzono serwis siłowni wraz zakupem nowego urządzenia do ćwiczeń (wioślarz) oraz przegląd urządzeń na kręgielni.

- R E K L A M A -

Wykwalifikowani specjaliści dokonali serwisu zjeżdżalni zewnętrznych i wewnętrznych wraz z kompleksowym remontem hamowni zjeżdżalni Anakonda i pontonowej. Przeprowadzono konserwację metalowych elementów hali basenowej, zjeżdżalni oraz podbasenia. Przeprowadziliśmy naprawy dotyczące oświetlenia obiektu, w tym w basenie sportowym, rekreacyjnym, rozgrzewkowym oraz na hali basenowej i w ciągach komunikacyjnych. Usprawniono urządzenie do kompensacji mocy biernej. Przeprowadzono czyszczenie zbiorników z wodą wymienną na podbaseniu. Oznakowano schody wejściowe do obiektu
i parking zewnętrzny oraz wyklejone zostały nowe infografiki na szybach zewnętrznych aquaparku. Dla poprawy bezpieczeństwa klientów rozbudowaliśmy również system monitoringu wewnętrznego.

Czy jakieś prace jeszcze trwają?

Pracujemy jeszcze nad serwisem systemu klap przeciwpożarowych oraz nad usprawnieniem pompy ciepła wody basenowej, a także nad kilkoma zakresami, które możemy wykonywać przy funkcjonującym obiekcie. Zależało nam bowiem, aby nasi klienci mogli jak najszybciej wrócić do swoich ulubionych form aktywności fizycznej.

Czy zakres prac przebiegł zgodnie z planem?

Tak. Największym problemem było skorelowanie prac wykonywanych przez firmy zewnętrzne. Każdy dzień był dla nas na wagę złota, a należy mieć świadomość że w ciągu tych trzech tygodni w naszym obiekcie operowały podmioty praktycznie z całego kraju. Presja czasu była ogromna, a zakres prac bardzo rozległy, ale dzięki wielkiemu zaangażowaniu moich pracowników udało nam się dotrzymać terminu otwarcia obiektu. Bardzo wszystkim za to zaangażowanie dziękuję.

Jaki był koszt wspomnianego, szerokiego zakresu prac?

Koszt całego przedsięwzięcia zamknie się w łącznej kwocie ok 750 tys. zł. To znaczne środki, ale pozwoliły nam przeprowadzić najbardziej potrzebne prace. Środki pochodzą z budżetu Miasta Kutno i zostały zabezpieczone i przekazane dzięki przychylności Pana Prezydenta Mariusza Sikory oraz Państwa Radnych Rady Miasta Kutno.

To kiedy następna przerwa?

Aquapark to obiekt technologiczny, działający w trybie ciągłym. Do tego ma już swoje lata, a warunki mikroklimatyczne panujące w obiekcie, tj. wysoka wilgotność powietrza, podwyższona temperatura oraz oddziaływanie środków uzdatniających wodę basenową, powodują że czynności tego rodzaju należy powtarzać w racjonalnych i ściśle określonych odstępach czasowych. Po konsultacjach z kolegami zarządzającymi innymi basenami i aquaparkami dochodzę do wniosku, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest wykonywanie przerw technologicznych co trzy lata. Ich zakres z pewnością będzie mniejszy niż obecnie, jednak takie rozwiązanie zapewni sprawne i bezproblemowe funkcjonowanie całego obiektu.

Dziękuję za rozmowę

Dziękuję i zapraszam wszystkich do korzystania z atrakcji kutnowskiego Aquaparku.

Materiał powstał przy współpracy z Aquaparkiem Kutno



- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: