Rozeszły się jak świeże bułeczki, ale niebawem do sprzedaży trafią kolejne. Mowa o najtańszych maseczkach, które pojawiły się w sklepach Żabka. Sieć na dniach dostarczy do swoich punktów około 10 milionów kolejnych środków ochrony osobistej.
Od poniedziałku Żabka rozpoczęła dystrybucję II transzy maseczek w najniższej cenie na rynku 16,17 zł za opakowanie 10 sztuk, która wynika z całkowitej rezygnacji przez Żabkę i jej franczyzobiorców z zysku. Tym razem firmie udało się zakupić około 10 milionów jednorazowych maseczek ochronnych, które przez kolejne dni, aż do 24 kwietnia, będą dostarczane do sklepów w całej Polsce.
Zainteresowanie maseczkami w Kutnie było bardzo duże i w wielu sklepach znalazły się informacje: „Drodzy klienci, maseczki z pierwszej dostawy zostały wyprzedane. W ciągu kilku dni oczekujemy kolejnej”
– Realizacja takiego zamówienia to olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne, począwszy od sprawnego zamówienia, odbioru od producenta, przez odprawę celną w Chinach, po przygotowanie transportu lotniczego i dystrybucję do sklepów. Podkreślam, że lotnisko w Szanghaju, z którego nasze transporty są realizowane, obsługuje zamówienia z całego świata i podejmujemy wielki wysiłek, aby wszyscy Polacy mogli je zakupić w przystępnej cenie – mówi Tomasz Suchański Prezes Zarządu firmy Żabka Polska.
Łącznie do końca tygodnia w całej sieci klienci będą mogli zakupić ok. 10 milionów maseczek. Organizujemy także kolejną, III turę ok. 10 milionów maseczek, która przyleci 26 kwietnia i będzie dystrybuowana w następnym tygodniu
Jak informuje sieć sklepów Żabka, maseczki przeznaczone są dla osób dorosłych i są zgodne z normą EN149. Stanowią wyrób niemedyczny przeznaczony do ochrony osobistej, jako wsparcie bezpieczeństwa. Cena za sztukę wynosi poniżej 1,62 zł przy zakupie opakowania zawierającego 10 sztuk. Odpowiada ona kosztowi zakupu maseczek oraz ich dostawy do Polski. Tym samym maseczki sprzedawane są bez marży. Aby zapobiec potencjalnym spekulacjom wywołanym najniższą ceną na rynku, sieć zwróciła się do franczyzobiorców o szczególną uwagę przy sprzedaży maseczek i wprowadziła zasadę limitu jednej paczki z maseczkami dla każdego klienta.