Dzielnicowi z Komisariatu Policji w Żychlinie zapobiegli przekazaniu oszustom 12 tysięcy złotych. 45-latek był w trakcie rozmowy telefonicznej z oszustem podającym się za pracownika banku. Szybka reakcja mundurowych przerwała przestępczy proceder.
4 listopada 2025 roku dzielnicowi pełnili służbę obchodową w miejscowości Żychlin. Po godzinie 18.00 zatrzymała ich 36-letnia kobieta, informując że jej mąż stojący przy bankomacie właśnie prowadzi rozmowę telefoniczną z mężczyzną podającym się za pracownika banku, który instruuje go jak zrobić przelew wybranych wcześniej oszczędności na nowy numer konta.
Policjanci natychmiast zareagowali, podeszli do mężczyzny i w ostatniej chwili polecili mu przerwać rozmowę telefoniczną i próbę wpłacenia przygotowanej już gotówki na obce konto w wpłatomacie. 45-latek był zaskoczony interwencją.
– Jak się okazało, do mężczyzny zadzwonił oszust podający się za pracownika banku, informując, że jego dane zostały przechwycone i aby udaremnić utratę pieniędzy należy je wypłacić, a następnie wpłacić na wskazane przez rozmówcę konto. Na szczęście dobra intuicja żony 45-latka i szybka reakcja dzielnicowych udaremniły próbę wyłudzenia pieniędzy – komentuje aspirant Daria Olczyk z Komendy Powiatowej Policji w Kutnie.
O czym pamiętać, aby oszust bankowy nie ukradł Ci pieniędzy?
– nie podawaj przez telefon danych do logowania do bankowości internetowej
– nie instaluj żadnych aplikacji na żądnie pracownika banku
– nie udostępniaj nieznanej osobie kodu BLIK, numeru PIN ani żadnych wrażliwych danych
– nie wpłacaj pieniędzy na „awaryjny” rachunek techniczny
– nie klikaj w linki do stron, które otrzymasz od niezaufanego nadawcy
– rozłącz się
– zainstaluj oprogramowanie antywirusowe
– zgłaszaj każdą próbę oszustwa.
Pamiętajmy, że ostrożność oraz uwaga, to najlepsza broń przed oszustami!







