reklama
reklama
reklama
reklama

Co musisz wiedzieć, ZANIM otworzysz restaurację?

Do najbardziej kuszących biznesów należy własna restauracja. To prawdopodobnie kwestia genetyki – zapach i smak pysznego jedzenia, wspólne spożywanie posiłków i tworzenie więzi, od tysięcy lat kojarzą się z bezpieczeństwem i dobrobytem. To dlatego w większości kultur wszystkie ważne imprezy związane są nierozerwalnie z jedzeniem. Pomimo swoich licznych uroków, branża restauracyjna stawia jednak wiele wymagań. Chcesz otworzyć swój lokal? Sprawdź, co warto wiedzieć wcześniej.

- R E K L A M A -

Lokalizacja – połowa sukcesu

Konsumenci poszukujący miejsca do zjedzenia czegoś dobrego, przeważnie wybierają lokalizacje bliskie ich miejsca zamieszkania lub znajdujące się w ruchliwych punktach: na trasie przelotowej, na miejskim rynku lub przy głównym deptaku. Jednocześnie w takich właśnie obiektach najczęściej trzeba płacić najwyższy czynsz. Nie ma łatwego rozwiązania tego problemu. Musisz skalkulować swoje możliwości i brać pod uwagę, że świetna lokalizacja przyciągnie wielokrotnie więcej klientów, prawdopodobnie równoważąc wysokie koszty zakupu czy najmu.

Dokumentacja bez zarzutu

Serwowanie posiłków ludziom należy do najściślej kontrolowanych działalności. Jest to oczywiste – klienci muszą mieć pewność, że to co im serwujesz, jest świeże i nie zagraża ich zdrowiu. Konieczne jest zatem uzyskanie pozytywnej opinii Sanepidu jeszcze przed otwarciem restauracji. W tym celu musisz dysponować profesjonalnie wykonanym projektem technologicznym lokalu (więcej szczegółów dot. jego wykonania znajdziesz tutaj: https://horeca-design.pl/projekty-technologiczne-dla-restauracji/). Dokument ten stanowi dowód na to, że poszczególne strefy w restauracji i znajdujące się w niej urządzenia spełniają przyjęte prawem kryteria bezpieczeństwa i ergonomii.

- R E K L A M A -

Klimatyczne wnętrze

Powszechnie wiadomo, że jemy nie tylko ustami, ale i oczami. Dotyczy to nie tylko samego dania, ale również wnętrza. Jeśli wystrój lokalu zniechęca, to prawdopodobnie nawet dobre jedzenie nie wystarczy, aby przyciągnąć klientów. Warto zastosować kilka tricków, które umożliwią stworzenie przyjemnego klimatu bez ponoszenia wielkich nakładów. W roli ocieplaczy wizerunku sprawdzi się przygaszone oświetlenie, miłe tekstylia oraz dobrze dobrana playlista, a także rośliny, lustra czy obrazy oddające charakter lokalu.

Atrakcyjne menu

Ludzie przychodzą do restauracji dla jedzenia, to oczywiste. Gdy więc trafią do knajpki znajdującej się w dogodnej lokalizacji i poczują się w środku przyjemnie, przychodzi czas na najważniejsze: ciekawie skomponowane menu i dania skomponowane z wysokiej jakości składników, odpowiednio przyprawione i podane. Wybierz rodzaj kuchni, w której czujesz się najlepiej. Nie podążaj za mylnym przeświadczeniem, że w Polsce przyjmują się tylko pizzerie i kebaby – klienci szukają nowych smaków i są na nie otwarci, dlatego warto sięgnąć po kuchnie świata albo przeciwnie – postawić na klasyczne ale pyszne, polskie jedzenie.

- R E K L A M A -

Wyważone ceny

Przy wyborze lokalu dla klienta znaczenie ma również cena. Nie oznacza to jednak, że twoja restauracja musi być najtańsza. Dobre jedzenie obroni się pomimo wyższych kosztów zakupu. Pamiętaj, że nie dasz rady długo działać „po kosztach” – odbije się to na jakości obsługi albo samych posiłków. Skalkuluj, jaki narzut pozwoli ci swobodnie funkcjonować i nie bój się zaproponować uczciwej ceny za rzetelnie przygotowany posiłek. Świadomi klienci to docenią, natomiast ci, którzy szukają wyłącznie oszczędności, pozostaną po prostu przy niskiej klasy fast-foodach – a z nimi przecież nie chcesz konkurować.

Dowóz – opcja (niemal) niezbędna

Współczesny klient jest zabiegany. Nie zawsze ma czas wybrać się do lokalu i spędzić w nim godzinę czy dwie, czekając na przygotowanie posiłku. Ogromna popularność aplikacji, w których można zamówić jedzenie z dowozem, potwierdza słuszność tego stwierdzenia. Zaproponowanie możliwości dostarczenia posiłku do domu czy do firmy powoli staje się obowiązkowe, jeśli chcesz nadążać za wymogami rynku. Pytanie brzmi zatem nie „czy dowozić?”, ale „jak dowozić?”. Możesz skorzystać z własnego systemu, dołączyć do firmy zrzeszającej restauratorów albo uwzględnić obie te opcje równocześnie.

Branża restauracyjna nie należy do najłatwiejszych i jest obarczona sporym ryzykiem. Jednocześnie dobrze prosperująca knajpka jest źródeł nie tylko radości, dumy i spełnienia, ale także dobrych pieniędzy. Nie możemy zagwarantować, że ci się uda, ale możemy z całą pewnością powiedzieć, że zastosowanie się do powyższych wytycznych znacznie zwiększy twoje szanse na wygranie z konkurencją.

materiał zewnętrzny

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: