– Nowy kod na opakowaniach pozwoli smartfonowi wykryć i odtworzyć użytkownikowi etykietę, oraz informacje o alergenach.
– Od stycznia 2022 roku wszystkie pudełka na płatki śniadaniowe Kellogg’s sprzedawane w Europie mają być dostosowane do nowej technologii.
Kellogg Europe ogłasza dziś, że do pudełek z płatkami śniadaniowymi zostanie dodana nowa, pierwsza na świecie technologia, która umożliwi dostęp do nich osobom niewidomym i niedowidzącym.
Ważne informacje na opakowaniach produktów spożywczych, takie jak informacje o alergenach, często są napisane czcionką trudną do odczytania dla osób niewidomych lub niedowidzących. Nowe pudełka pozwolą smartfonowi z łatwością wykryć unikalny kod na opakowaniu i odtworzyć informacje na etykiecie kupującemu z wadą wzroku.
Firma zmieni wszystkie swoje opakowania płatków śniadaniowych w całej Europie, począwszy od 2022 roku, a pierwsze dostępne pudełka Special K pojawią się na półkach sklepowych w styczniu.
Firma Kellogg ma również nadzieję, że dzieląc się swoimi doświadczeniami z innymi markami, stworzy okazję do zwiększenia dostępności półek sklepowych dla osób z utratą wzroku, aby mogły one robić zakupy w sposób bardziej niezależny i mieć dostęp do informacji z różnych opakowań.
Ogłoszenie to jest następstwem udanej próby przeprowadzonej w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii na opakowaniach Coco Pops firmy Kellogg’s. Ocena tego projektu pilotażowego przeprowadzona przez brytyjską organizację charytatywną Royal National Institute of Blind People (RNIB) wykazała, że 97 procent uczestników zgodziło się, że chcieliby, aby w przyszłości na opakowaniach produktów spożywczych pojawiało się więcej takich elementów ułatwiających dostęp do informacji.
W przeciwieństwie do innych rodzajów drukowanych kodów, nowa technologia, zwana NaviLens, zawiera kontrastujące kolorowe kwadraty na czarnym tle. Użytkownicy nie muszą dokładnie wiedzieć, gdzie znajduje się kod, aby go zeskanować.
Dzięki niej smartfony* są w stanie odczytać kod na opakowaniu z odległości do trzech metrów, gdy niewidomy lub niedowidzący klient sklepu skieruje swoje urządzenie w stronę pudełka z płatkami śniadaniowymi. Klient może wybrać, czy chce, aby informacje o składnikach, alergenach i recyklingu zostały mu odczytane na głos, czy też odczytać je na swoim urządzeniu za pomocą narzędzi ułatwiających dostęp.
Technologia ta jest obecnie wykorzystywana w systemach transportowych Barcelony, Madrytu i Murcji, ułatwiając poruszanie się po miastach tysiącom niedowidzących mieszkańców, a w Wielkiej Brytanii została wprowadzona po raz pierwszy w ramach testów firmy Kellogg’s.
Aura Botorog, European VP Kellogg Brands powiedziała: „Ponad 30 milionów ludzi w całej Europie żyje z utratą wzroku** i nie jest w stanie po prostu przeczytać informacji na pudełkach naszych płatków śniadaniowych. Jako firma koncentrująca się na sprawiedliwości, różnorodności i integracji wierzymy, że każdy powinien mieć dostęp do ważnych i przydatnych informacji na temat sprzedawanej przez nas żywności.
„Dlatego też od przyszłego roku dodajemy nową technologię do wszystkich naszych europejskich pudełek z płatkami śniadaniowymi. Jestem dumny, że Kellogg będzie pierwszą firmą na świecie, która zastosuje Navilens. Wiemy, że ważne jest, aby wszystkie opakowania były dostępne dla społeczności niewidomych, aby ułatwić im zakupy, dlatego będziemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi markami, które chcą dowiedzieć się więcej.”
Javier Pita, dyrektor generalny NaviLens, start-upu, który stworzył tę technologię skomentował: „Umieszczenie kodów NaviLens na opakowaniach produktów spożywczych jest pozytywnym krokiem w kierunku bardziej integracyjnego i dostępnego doświadczenia zakupowego dla osób niedowidzących. Dzięki temu osoby z utratą wzroku mogą robić zakupy w sposób bardziej niezależny i dokonywać własnych wyborów żywieniowych.”
Marc Powell, strategiczny lider ds. dostępności w charytatywnej organizacji Royal National Institute of Blind People, powiedział: „To ogłoszenie od Kellogg’s jest prawdziwym game changerem w świecie opakowań. To znaczący krok naprzód, jeśli chodzi o to, w jaki sposób duże marki mogą umieścić dostępność na pierwszym planie przy podejmowaniu decyzji dotyczących projektowania i pakowania i stać się katalizatorem zmian.
„Ważne informacje na opakowaniach mogą być często napisane bardzo małą czcionką, co utrudnia lub uniemożliwia ich odczytanie przez osoby z wadami wzroku. Zmiany takie jak ta mogą zapewnić osobom niewidomym i niedowidzącym dostęp do ważnych informacji po raz pierwszy, dając nam taką samą wolność, niezależność i wybór, jak klientom widzącym.
„Projektowanie opakowań w taki sposób, aby służyły wszystkim, ma sens i mamy nadzieję, że inne marki pójdą w ślady Kellogg’s, czyniąc informacje na opakowaniach bardziej dostępnymi”.
materiał partnera