Kellogg Europe wprowadza nowy plan, który ma zapewnić lepszą żywność dla ludzi i planety

  • Usuwanie powietrza z opakowań płatków śniadaniowych w celu zmniejszenia śladu węglowego
  • Usunięcie 10% cukru i 20% soli z produktów zbożowych
  • Zobowiązanie do nakarmienia ponad 30 milionów ludzi w potrzebie

Kellogg Europe, gigant na rynku płatków śniadaniowych i przekąsek, przedstawił nowy, dziesięcioletni plan dalszego udoskonalania swojej żywności, tak aby była ona lepsza dla ludzi, społeczności i planety.

- R E K L A M A -

W ciągu najbliższych 10 lat firma zajmie się problemem soli i cukru – sprawi, że jej płatki śniadaniowe dla dzieci będą jeszcze lepsze, zwiększy ilość błonnika, nakarmi więcej osób w potrzebie i zmniejszy emisję dwutlenku węgla związaną z opakowaniami i działalnością firmy na całym kontynencie.

Dzisiaj, Kellogg Europe ogłosiło nowy Manifest Dobrego Samopoczucia dla swojej działalności. To szereg kroków realizujących ambicję tworzenia dobrej żywności, która będzie miała również pozytywny wpływ na świat.

- R E K L A M A -

Do końca 2022 roku, z płatków śniadaniowych zostanie usunięte co najmniej 20% soli, bez pogorszenia ich smaku. W tym samym czasie, w płatkach śniadaniowych przeznaczonych dla dzieci, bez utraty walorów smakowych, zostanie zmniejszona ilość cukru o 10%. W rezultacie wszystkie płatki śniadaniowe dla dzieci zostaną sklasyfikowane w Unii Europejskiej jako produkty Nutri-Score B, lub lepsze, a w Wielkiej Brytanii jako nieobjęte systemem HFSS.

Kellogg pomoże rozwiązać problem chronicznego niedoboru błonnika w Europie, zapewniając, że do końca 2023 roku wiele produktów śniadaniowych tej marki będzie źródłem błonnika, lub będzie posiadało jego dużą zawartość.

- R E K L A M A -

Ponadto, w wyniku zmian, związanych z opakowaniami, zużycie dwutlenku węgla w działalności firmy zostanie zmniejszone o 700 ton rocznie.

Firma wprowadzi na rynek nowy rodzaj pudełek na płatki śniadaniowe, w których zostanie zmniejszona ilość wykorzystywanych materiałów poprzez redukcję miejsca na powietrze. Oznacza to, że firma będzie zużywać rocznie prawie 190 ton kartonu i plastiku mniej, co w połączeniu z wydajnością transportu pozwoli na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 700 ton rocznie.

Nowe opakowania będą zawierały taką samą wagę płatków zbożowych i zejdą z linii produkcyjnych w zakładzie w Manchesterze (Anglia) tej wiosny. Będą one dostępne w kilku krajach europejskich, w tym w Belgii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii.

W ramach ciągłych starań firmy na rzecz pomocy w wyżywieniu najbardziej potrzebujących, poprzez globalną akcję charytatywną „Better Days”, firma zobowiązała się do wyżywienia ponad 30 milionów ludzi na całym kontynencie do końca 2030 roku.

Prezes firmy Kellogg na Europę, Dave Lawlor, powiedział: „Od firm takich jak nasza, ludzie słusznie wymagają więcej. Wszyscy oczekują, że dobra żywność będzie również pozytywnie wpływać na świat. Popieramy takie podejście. W związku z tym rozpoczynamy nowy, szeroko zakrojony plan poprawy jakości naszej żywności.

W ciągu ostatnich lat włożyliśmy wiele pracy, aby zmniejszyć ilość cukru i soli, zachowując przy tym wspaniały smak, którego ludzie oczekują od naszej żywności. Nadal będziemy działać w tym zakresie, ponieważ wiemy, że to ważne.

Jednak wpływ naszej żywności znacznie wykracza poza zawartość opakowania. Ważne jest to, jak uprawiane są składniki, jaki wpływ wywieramy na planetę, a także jak gotujemy i przyrządzamy naszą żywność. Chodzi również o społeczny i emocjonalny aspekt jedzenia i o to, w jaki sposób zbliża ono ludzi.”

Nowy plan działań na rzecz dobrego samopoczucia ma opierać się na wysiłkach Kellogg Europe w ciągu ostatniej dekady, aby karmić ludzi w potrzebie, wspierać europejskich rolników i pomagać ludziom w dokonywaniu zdrowszych i bardziej świadomych wyborów.

Od 2010 roku w całej Europie firma Kellogg pomogła nakarmić 18 milionów ludzi, wspierając banki żywności i programy dożywiania w szkołach, poprawiła jakość gleby na 14 000 hektarach ziemi uprawnej dzięki programowi rolniczemu Origins i usunęła 34 000 ton cukru z diety konsumentów, ograniczając jego spożycie.

To między innymi efekt działań mających na celu pozyskiwanie większej ilości składników z Europy, takich jak pszenica z Wielkiej Brytanii, buraki cukrowe z Francji oraz ryż z Hiszpanii i Włoch.

„Nasza firma została założona w 1906 roku przez wizjonera wegetarianina, który wierzył, że dieta roślinna jest właściwą dietą. To, co dziś ogłaszamy, jest kontynuacją tej idei, ale zaktualizowaną na potrzeby XXI wieku poprzez analizę całkowitego wpływu naszej żywności na ludzi i planetę. Jesteśmy zaangażowani w tę pracę, będziemy rozwijać działania, czynić postępy i odgrywać swoją rolę”, podsumowuje Lawlor.

materiał partnera

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: