Materiały naklejek reklamowych
Odbicie światła od powierzchni naklejki może różnie wpływać na jej wygląd. Aby nadruk dobrze prezentował się na na naklejce, trzeba wybrać odpowiedni rodzaj folii. Można zdecydować między folią matową a błyszczącą w zależności od nadruku i tego, w jak oświetlonym miejscu umieszczona będzie naklejka. Jeżeli światło nie ma dużego wpływu na czytelność nadruku, można kierować się wyłącznie zmysłem estetycznym. Jeśli naklejka ma znajdować się na szybie, warto zastanowić się nad folią przezroczystą, dzięki której naklejka na szybie będzie wyglądać nowocześnie i atrakcyjnie, a na przepuszczającej światło powierzchni prezentować się lepiej niż zwykła biała folia.
Folie dzielimy również ze względu na rozmieszczenie kleju i sposób montażu. Klasyczna folia z klejem na całej powierzchni sprawdzi się w większości przypadków. Jeżeli jednak grafiki są często wymieniane, warto rozważyć łatwą do montażu i demontażu folię Easy-Dot, z klejem rozmieszczonym w formie regularnie ułożonych punktów. Drukarnia naklejek zawsze umożliwia klientowi wybór folii i wszystkich innych parametrów naklejek. Z przykładowymi opcjami wyboru można zapoznać się np. na stronie https://zebradruk.pl/druk-naklejek/.
Dowolny kształt
Wszystkie rodzaje folii mogą być przycinane wzdłuż konturu o dowolnym kształcie. Drukarnia może przyciąć naklejki na zamówienie na różne sposoby. W zależności od upodobań klienta mogą użyć gotowego schematu (przeważnie proste kształty: kwadrat, prostokąt etc.) lub uzgodnić kształt z klientem. Ta druga opcja jest szczególnie przydatna w sytuacjach, gdy naklejka ma przykrywać określony element płaskiej powierzchni, lub po prostu wyróżniać się niebanalną formą.
Czy potrzebne laminowanie UV?
Laminowanie UV to zabezpieczenie naklejek przed warunkami atmosferycznymi tak, aby nie wyblakły i nie zaczęły wyglądać odstraszająco. Przeważnie laminowane są naklejki, które mają być trwałe i godnie reprezentować firmę, takie jak tablice reklamowe, kasetony i naklejki na samochodach (nie dotyczy to samochodów, których grafiki reklamowe często są wymieniane). Jeżeli mowa o wszelkich wlepkach dołączanych do ulotek i zakupów jako gratis, proces laminowania jest pomijany. Tak samo jest w przypadku krótkoterminowych naklejek reklamowych oraz takich, które po laminowaniu straciłyby swoje właściwości, np. folii odblaskowych.
Laminowanie UV często używają do naklejek wielkoformatowych. Idealnie nadają się na oklejanie okien, drzwi oraz witryn. Więcej o wydruku na folii samoprzylepnej można przeczytać tutaj – https://zebradruk.pl/folie/
Cena naklejek
Na wycenę zamówienia wpływa kilka czynników. Są to rozmiar i ilość naklejek oraz wszystkie wymienione wcześniej parametry. Różne typy folii mają inne ceny, tak samo jak kształty, w jakich naklejki mają być wycinane – za własny kształt zapłacimy więcej. Dodatkowe zabiegi, takie jak docinanie i laminowanie, również ciągną za sobą większe wydatki.
Aby najlepiej dobrać szczegóły zamówienia do swoich potrzeb i budżetu, wystarczy skorzystać z kalkulatora cen naklejek. Te narzędzie uwzględnia wszystkie najważniejsze parametry i cechy naklejek i podaje ich przybliżoną cenę, która może różnić się od tej, która zostanie potem ustalona z wykonawcą.
Dopasowane do indywidualnych potrzeb
Mnogość wyborów i sposobów druku naklejek reklamowych sprawia, że każda osoba chcąca zapewnić swojej firmie dobry wizerunek i estetyczną reklamę jest w stanie dobrać naklejki do swoich potrzeb. Praktycznie każdy etap projektu naklejki jest uzgadniany z klientem, dzięki czemu może mieć on pewność, że zamówienie zostanie sporządzone „na wymiar”. Konsultacja zamówienia z wykonawcą pozwala również wyeliminować nieścisłości i wprowadzić poprawki, gdy jest to konieczne. Naklejki na zamówienie gwarantują oryginalność i możliwość zrealizowania nawet najbardziej śmiałego pomysłu na reklamę.
materiał zewnętrzny