Optymalizacja procesów logistycznych z e-commerce fulfillment

Jeżeli chcesz, aby Twój sklep internetowy się rozwijał — powinieneś pomyśleć o optymalizacji procesów logistycznych! Koszty obsługi łańcucha dostaw stanowią przecież ogromną część wydatków każdego sklepu — w poszukiwaniu oszczędności warto zatem rozważyć zmianę dotychczasowego podejścia do logistyki i skorzystanie z kompleksowej usługi fulfillmentu!

- R E K L A M A -

Czym jest usługa fulfillmentu dla e-commerce?

Fulfillment jest coraz częściej oferowaną przez operatorów logistycznych usługą, skierowaną zarówno do firm z branży e-commerce, jak i „tradycyjnych” przedsiębiorstw. W jego ramach firma przekazuje zewnętrznemu operatorowi obsługę niemal wszystkich zadań związanych z zarządzaniem i organizacją łańcucha logistycznego, do których zalicza się m.in.:

  • magazynowanie towaru;
  • kontrolę stanu zamówień;
  • kompletowanie i pakowanie zamówień;
  • wysyłkę i komunikację z firmami logistycznymi;
  • realizację zwrotów i reklamacji.

Więcej przykładów usług, które zrealizuje dla nas zewnętrzny operator, znajdziemy na https://3lp.eu/logistyka-kontraktowa/.

- R E K L A M A -

Z usługi fulfillmentu korzystają przede wszystkim e-sklepy, które każdego miesiąca realizują dla swoich klientów tysiące zamówień — przy takiej ich liczbie organizacja logistyki jest nie tylko wyjątkowo trudna, ale i… droga! Logistyka kontraktowa w modelu fulfillmentu zdejmuje więc z właścicieli sklepów największe wyzwania dla ich firmy i pozwala im skupić się na innych aspektach działalności, na przykład marketingu czy obsłudze klienta.

Jednak obsługa e-commerce w modelu fulfillmentu, którą oferuje na stronie https://3lp.eu/obsluga-e-commerce/ operator logistyczny 3LP, to rozwiązanie skierowane nie tylko do rynkowych liderów — o skorzystaniu z tej oferty powinny pomyśleć również firmy, które dopiero się rozwijają. Dla nich najważniejsze będą profesjonalne know-how oraz zaplecze logistyczne, które może zaoferować im operator — a którego na starcie działalności często brakuje!

- R E K L A M A -

Które procesy powinniśmy poddać optymalizacji?

Niezależnie od skali działalności danej firmy, wsparcie operatora logistycznego — na przykład 3LP – powinno przyczynić się do szybkiej optymalizacji procesów tworzących kolejne etapy łańcucha logistycznego. A to niezwykle istotne! Sprawnie funkcjonujący łańcuch dostaw często idzie w parze z obniżeniem kosztów działalności i lepszą jakością usług – co z pewnością docenią klienci! Jakim obszarom powinniśmy się przyjrzeć? Przede wszystkim:

  • funkcjonowaniu magazynu – podstawą sukcesu każdego sklepu jest sprawnie działający magazyn; w branży e-commerce jest to szczególnie istotne, ponieważ zamówienia trafiają do klientów bezpośrednio z magazynów! Najważniejszy powinien być dla nas przepływ zasobów w magazynie — zarówno informacji, jak i samych produktów. Ten pierwszy usprawnimy poprzez wdrożenie cyfrowego systemu zarządzania magazynem — WMS. Optymalizacja obsługi towarów będzie możliwa dzięki automatyzacji zadań; świetnie sprawdzają się systemy pick by light oraz pick by voice, ułatwiające kompletowanie zamówień oraz przenośniki rolkowe, umożliwiające sprawny transport towarów. Sposobem na odciążenie pracowników głównego magazynu może być także skorzystanie z magazynu buforowego – usługę buforowania zapasów oferuje m.in. operator 3LP, na stronie https://3lp.eu/magazyn-buforowy/;
  • logistyce ostatniej mili – czyli bezpośredniej dostawie zamówienia do klienta. Dla firm transportowych to właśnie ten ostatni, najkrótszy etap dostawy jest paradoksalnie najbardziej wymagający. Jeśli chcemy ułatwić zadanie zarówno kurierom, jak i klientom, warto zaoferować możliwość odbioru w paczkomacie lub na zasadzie click-and-collect. Nie zapomnijmy także na bieżąco informować klienta o tym, na jakim etapie realizacji znajduje się jego zamówienie!
  • obsłudze zwrotów – w sprzedaży internetowej zwroty towarów to codzienność i nie powinniśmy traktować ich jako coś złego; zadbajmy więc o to, by ich obsługa przebiegała jak najsprawniej. Dobrym rozwiązaniem jest np. stworzenie oddzielnej strefy w magazynie, która będzie poświęcona jedynie zwracanym produktom; niezbędne będzie także wdrożenie stosownych procedur przyjmowania, odświeżania i utylizacji odesłanych zakupów.

materiał zewnętrzny

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: