Pomimo tego, że termin „pozycjonowanie” jest dobrze znany e-sprzedawcom, wielu z nich spotyka się z nim dopiero w momencie, gdy myśli o założeniu strony internetowej. Platforma PrestaShop przeznaczona właśnie dla e-klientów biznesowych wciąż jeszcze nie jest tak dobrze znana jak, chociażby WordPress. Niektórym wydaje się nieraz, że obie działają na podobnej zasadzie, więc z działaniami SEO nie powinno być żadnych problemów. Poza tym pozycjonowanie PrestaShop nie może się znacząco różnić od typowego pozycjonowania, bo przecież chodzi o jedno i to samo. Jak jest w rzeczywistości?
Pozycjonowanie sklepu PrestaShop nie takie oczywiste
Pomimo tego, że termin „pozycjonowanie” jest dobrze znany e-sprzedawcom, wielu z nich spotyka się z nim dopiero w momencie, gdy myśli o założeniu strony internetowej. Platforma PrestaShop przeznaczona właśnie dla e-klientów biznesowych wciąż jeszcze nie jest tak dobrze znana jak, chociażby WordPress. Niektórym wydaje się nieraz, że obie działają na podobnej zasadzie, więc z działaniami SEO nie powinno być żadnych problemów. Poza tym pozycjonowanie PrestaShop nie może się znacząco różnić od typowego pozycjonowania, bo przecież chodzi o jedno i to samo. Jak jest w rzeczywistości?
Czy łatwo pozycjonować sklep PrestaShop?
Dla kogoś, kto jest laikiem zarówno w prowadzeniu sprzedaży, w obsłudze stron internetowych, jak i platformy PrestaShop, pozycjonowanie będzie stwarzać problemy. I to nawet wtedy, gdy skorzysta się z dostępnych rozwiązań SEO, jakie proponuje tego rodzaju skrypt. Dlaczego? Ponieważ platforma ta działa na zupełnie innej zasadzie niż typowa strona internetowa, czy strona sprzedażowa. Oznacza to, że znaczniki, które na ogół bez trudu udaje się zoptymalizować w stronie opartej na języku HTML, znacznie trudniej dopasować właśnie na serwisie typu PrestaShop.
Każda taka platforma rządzi się swoimi prawami i zanim jej użytkownik wdroży się we wszystkie rozwiązania – te dobre i te niekorzystne, minie trochę czasu. Sklep, który ma przyciągać klientów i zarabiać, nie może sobie pozwolić na to, by nie przynosić zysku. Chyba, że jego właściciel przewidział taką sytuację. Jednak każdy dzień, w którym serwis nie jest łatwy do znalezienia w sieci, jest tak naprawdę dniem straconym. Nie można zapominać o wiarygodności, a jeśli okaże się, że sklep funkcjonuje, powiedzmy już od miesiąca i jeszcze nikt niczego nie kupił, to nie wygląda to najlepiej.
Jak podjąć właściwe działania SEO na e-commerce pod PrestaShop?
Pozycjonowanie PrestaShop nie musi polegać na działaniach, które wdraża się metodą prób i błędów. Co więcej, nie powinno się w ten sposób pozycjonować swojego e-commerce, bo przynosi to więcej szkody niż pożytku. Na szczęście właściciel e-commerce nie musi być zdany na siebie – są dostępne specjalne pakiety, które umożliwiają wdrożenie działań SEO w określonym zakresie. Można wybierać między trzema dostępnym wariantami modułów: podstawowym, optymalnym i rozbudowanym.
Wiedząc, z jakimi czynnościami związanymi z pozycjonowaniem jest problem, łatwo dobrać dla sklepu odpowiedni pakiet. Już podstawowy pozwoli e-commerce dać się zauważyć w wyszukiwarce pod maksymalnie trzema słowami kluczowymi. Strona PrestaShop zyska również dość dobrą pozycję w Google poprzez działania z zakresu link buildingu.
PrestaGuru.pl