Problemy z internetem. Kiedy mogę zmienić dostawcę?

Szybki, stabilny i niezawodny – dla zdecydowanej większości osób taki właśnie powinien być idealny internet. Te cechy mogą wydawać się oczywiste, w szczególności w dobie doskonale rozwiniętych nowoczesnych technologii. Praktyka pokazuje jednak, że niekoniecznie zawsze tak jest. Różnice wynikają przede wszystkim z możliwości i zalet, ale także potencjalnych wad różnych technologii. Jakie najczęstsze problemy z internetem zgłaszają użytkownicy? W jakich sytuacjach możesz zmienić dostawcę usług? Podpowiadamy.

- R E K L A M A -

Najczęściej występujące problemy z internetem – znasz je?

Wśród najczęściej pojawiających się problemów z siecią można wymienić przede wszystkim:

  • zmienną prędkość połączenia – najczęściej spadającą i utrzymującą się na tym poziomie, która po jakimś czasie nieznacznie wzrasta, by ponownie spaść (dotyczy to przede wszystkim tych gospodarstw, w których do jednej sieci podłączonych jest równocześnie kilka urządzeń);
  • przerw w działaniu – wielu z nas zna sytuacje, kiedy wraz z załamaniem pogody (wichura, ulewa lub śnieżyca) niemal natychmiast następowały przerwy w dostawie internetu;
  • niska prędkość i wysokie koszty – to problem spotykany przede wszystkim tam, gdzie konkurencja na rynku usług internetowych jest niewielka, a infrastruktura jest ograniczona.

Warto wspomnieć o jeszcze jednej kwestii, która – choć nie jest związana bezpośrednio z działaniem internetu – również może wpływać na niezadowolenie z usług. Chodzi o niską jakość obsługi klienta. Te wszystkie czynniki mogą powodować chęć zmiany dostawcy usług, nawet w trybie pilnym. W jakich sytuacjach jest to możliwe?

- R E K L A M A -

Kiedy możesz zmienić dostawcę internetu?

Co do zasady, rozwiązanie umowy jest możliwe po upływie terminu zobowiązania. W przeciwnym wypadku dostawca może naliczyć karę. Nieco inaczej sytuacja ma się wówczas, gdy umowa jest na czas nieokreślony. W takim przypadku często jednak obowiązuje określony czas wypowiedzenia (najczęściej to 3 miesiące).

W niektórych przypadkach umowę możesz rozwiązać również wówczas, gdy dostawca nie dotrzymuje jej warunków, np. udostępniając Ci łącze wolniejsze, niż deklarował przy podpisywaniu umowy.

- R E K L A M A -

Inny przypadek to Twoja przeprowadzka w miejsce, w którym dotychczasowy dostawca nie świadczy usług. Jest to jednak kwestia indywidualna i najlepiej omówić ją osobiście z biurem obsługi klienta.

Jaką technologię internetu wybrać, by cieszyć się samymi zaletami?

Na rynku znajdziemy wiele technologii dostępu do internetu, jednak nie każda z nich zapewnia stabilność i wysoką prędkość w każdych warunkach. Internet mobilny LTE sprawdza się podczas podróży, ale w domowych warunkach jego prędkość często spada, zwłaszcza w godzinach szczytu. Internet radiowy i satelitarny to opcje dla trudno dostępnych lokalizacji, lecz są podatne na zakłócenia pogodowe i oferują ograniczoną przepustowość.

W porównaniu z tymi technologiami połączenie multi-światłowodowe gwarantuje stabilność, duże prędkości oraz brak wpływu warunków atmosferycznych na jakość połączenia, co czyni je idealnym wyborem dla gospodarstw domowych, czy firm.

NEXERA daje dostęp do superszybkiego internetu na multi-światłowodzie z możliwością wyboru oferty od różnych dostawców. To rozwiązanie pozwala na zmianę usługi bez konieczności wymiany kabla i czasochłonnych prac instalacyjnych, czy wysokich kosztów.

materiał partnera

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: