Podejście do pracownika jak i do samej kultury pracy mocno się zmieniło od czasów PRL. Wtedy każdy cieszył się (podobno), że ma pracę, a wszystkim przyświecała idea, żeby robić w taki sposób, aby się nie narobić i jednocześnie dostawać za to w miarę godziwe wynagrodzenie. Obecnie, bardzo dużo mówi się o przyjaznym środowisku pracy, który jest istotne zarówno dla pracowników, jak i dla klientów danego przedsiębiorstwa. Dlaczego?
Czym cechuje się przyjazne miejsce pracy?
Postrzeganie naszego środowiska pracy jako przyjemne, możemy osiągnąć za pomocą niżej wymienionych aspektów:
- Zachowania odpowiedniej równowagi między pracą, a życiem prywatnym (młode pokolenia nie żyją już „dla pracy” tak jak ich rodzice czy dziadkowie;
- Relacje z pracownikami powinny być otwarte i partnerskie;
- Firma powinna być w stanie sprawnie wdrażać pracowników, zwłaszcza nowych w środowisko pracy;
- Środowisko pracy powinno być zaaranżowane w taki sposób aby ułatwiać pracę na każdym jej etapie;
- Firma powinna inwestować w talenty swoich pracowników i zapewniać im adekwatne możliwości rozwoju swoich umiejętności;
- Polityka awansów i premii powinna być jasna i przejrzysta;
- Firma powinna również wdrożyć odpowiednią politykę antydyskryminacyjną, zarówno pod względem płci pracowników ich wyznawania czy koloru skóry;
- Wprowadzenie elastycznych godzin pracy, a także możliwości pracy zarówno hybrydowej jak i zdalnej;
Wszystkie te czynniki pozwolą na zbudowanie środowiska pracy, które będzie przyjazne dla pracownika, a o to przecież chodzi we współczesnym biznesie.
Dlaczego przyjazne środowisko pracownika jest tak istotne z punktu widzenia klienta
Faktem jest to, że zdecydowana większość naszego życia jest ściśle powiązana z naszą pracą, przecież spędzamy w niej zwykle około 8 godzin dziennie. Jak można się domyśleć, jeżeli środowisko pracy nie jest odpowiednie, to pracownicy odczuwają bardzo duży stres. W jaki sposób wpływa, to jednak na klienta? To bardzo proste, po pierwsze zestresowani pracownicy, nie są w stanie w odpowiedni sposób wykonywać swoich obowiązków. Spadają ich morale, ponadto nie są oni tak efektywni w pracy. Przez swój stres mogą też bardzo źle reagować na klienta, a klienci oczywiście to zauważą.
Mając to na uwadze, logicznym jest wniosek, że należy dbać o odpowiednie środowisko dla klientów w miejscu pracy. Jak można to zrobić? Odwiedźcie stronę https://www.gamfi.com/pl/klienci/, żeby się dowiedzieć.
materiał partnera