Voiceboty i chatboty – zagrożenie, czy wsparcie dla pracowników?

Przedsiębiorstwa coraz chętniej sięgają po oprogramowania i narzędzia, które w pewnym sensie zastępują fizycznych pracowników. W sklepach coraz częściej spotkać można kasy samoobsługowe, a dzwoniąc na infolinię, klienci mają szansę porozmawiać z robotem. Nic więc dziwnego, że wielu pracowników postrzega takie narzędzia jako zagrożenia dla stabilności swojego zatrudnienia. Warto jednak wspomnieć również o pozytywnych stronach takiego rozwiązania.

- R E K L A M A -

Gdzie wykorzystuje się boty?

Wszelkiego rodzaju boty, zarówno takie, które wykorzystuje się do komunikacji pisemnej, jak i głosowej (https://sprint.pl/pl/uslugi/voicebot) świetnie sprawdzają się w zdalnej obsłudze klienta. W przedsiębiorstwach świadczących usługi telekomunikacyjne, czy kurierskie klienci wielokrotnie poszukują pomocy w rozwiązaniu prostych problemów dotyczących czasu oczekiwania na paczkę, czy braku połączenia z siecią. Są to szablonowe zgłoszenia, z którymi z powodzeniem poradzi sobie maszyna. Wielu rozmówców nie jest w stanie nawet zauważyć różnicy między rozmową z botem a prawdziwym konsultantem. Nad wdrożeniem i pracą botów w danej firmie czuwa Sprint.pl (https://sprint.pl/). Zaufany partner, który integracją systemów teleinformatycznych zajmuje się już od 1988 roku!

Boty – czy należy się ich bać?

Chatboty i voiceboty to program komputerowy, który został stworzony z myślą o tym, by pomóc pracownikom w codziennych, rutynowych czynnościach. Dzięki temu wzrastają szanse na to, by uniknąć wypalenia zawodowego. Bot pracuje na pierwszej linii frontu, rozwiązując najprostsze problemy i kierując rozmówców do odpowiednich działów obsługi na podstawie analizy ich zgłoszeń. Pracownik może zatem skupić się na rozwiązywaniu bardziej angażujących i skomplikowanych problemów, dzięki temu jego praca jest bardziej zróżnicowana i satysfakcjonująca. Poza tym bot może pracować 24 godziny na dobę, klient czuje się zatem zaopiekowany, nawet gdy napotka na problem w środku nocy. Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że zatrudnienie botów jest bardzo opłacalną inwestycją, która szybko się zwraca.

- R E K L A M A -

Voiceboty i chatboty – czy jest się czego bać? Oczywiście, że nie. Program komputerowy stanowi wsparcie dla pracowników. Jego zadaniem jest odciążenie zespołu i wzięcie na siebie monotonnych, rutynowych czynności, które w dużej mierze przyczyniają się do wypalenia zawodowego w działach obsługi klienta i sprawiają, że rotacja w contact center jest naprawdę duża.

Materiał partnera

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: