Ogromna inwestycja drogowa pod Kutnem wchodzi w decydującą fazę. Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, osiem firm jest zainteresowanych rozbudową DK60 między Topolą Królewską i Kutnem. Kierowców czeka prawdziwa drogowa rewolucja.
Ten fragment DK60 to jeden z najpilniej wymagających interwencji odcinków dróg krajowych w naszym województwie. Trasa ma mocno „lokalny” charakter. To właśnie tędy okoliczni mieszkańcy wożą do szkół i przedszkoli swoje dzieci, dojeżdżają do pracy do Kutna, Łęczycy, a nawet Łodzi. Jednak ze względu na wysoki stopień wyeksploatowania, rozbudowa jest koniecznością. Podniesie ona nośność jezdni do obowiązujących standardów, poprawi komfort jazdy, a przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo mieszkańców.
Siedem rond, wiadukt, chodniki i wiele zmian
Ze względu na swoje położenie trasa pozwala zaoszczędzić czas i kilometry, dlatego tak istotne jest podniesienie technicznych parametrów drogi.
Bardzo duży nacisk GDDKiA postawiła na poprawę bezpieczeństwa. Na jednej trzeciej długości 20-kilometrowego odcinka pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe. Okoliczni mieszkańcy będą mogli także korzystać z wygodnych, bezpiecznych zatok autobusowych.
Ponadto – na całym przebudowanym odcinku – wybudowanych zostanie aż siedem rond. Jedno u zbiegu z DK91 w Topoli Królewskiej, kolejne na skrzyżowaniu z DK92 w Kutnie oraz kolejne pięć w miejscach istniejących skrzyżowań. Poprawi to zarówno bezpieczeństwo, jak i płynność ruchu.
To nie koniec zmian. We wsi Leszno zlikwidowany zostanie jednopoziomowy przejazd kolejowy, a w jego miejsce powstanie wiadukt.
Z kolei na wysokości Witoni trasa zostanie „wyprostowana” i poprowadzona w nowym śladzie, co pozwoli zlikwidować dwa uciążliwe i niebezpieczne zakręty. Wszystkie te zmiany spowodują, że skróci się czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo, a także zwiększy się komfort życia mieszkańców przy rozbudowanej trasie.

Osiem firm chce przebudować DK60
W przetargu, którego oferty otwarto 21 listopada 2025 roku w siedzibie łódzkiego oddziału GDDKiA, wpłynęło aż 8 propozycji. Wszystkie mieszczą się w budżecie przygotowanym przez drogowców – 275,35 mln zł brutto.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma STRABAG Sp. z o.o., wyceniając prace na 226 mln zł. Najdroższa propozycja, konsorcjum z liderem ERBEDIM, to ponad 273 mln zł, co wciąż mieści się w kosztorysie.
Pełna lista wykonawców i zaproponowanych cen:
- STRABAG Sp. z o.o. (Pruszków) – 226 017 167,80 PLN
- Trakcja S.A. (Warszawa) – 231 635 469,16 PLN
- Konsorcjum: NDI S.A. (Lider) + NDI SOPOT S.A. – 242 548 611,23 PLN
- Drog-Bud sp. z o.o. (Częstochowa) – 242 696 473,76 PLN
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) – 246 458 687,59 PLN
- Konsorcjum: DUNA POLSKA S.A. (Lider) + Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o. – 256 670 032,44 PLN
- MIRBUD S.A. (Skierniewice) – 257 492 779,68 PLN
- Konsorcjum: ERBEDIM Sp. z o.o. (Lider) + Mosty Łódź S.A. – 273 117 085,01 PLN
Teraz GDDKiA przystąpi do analizy ofert pod kątem formalnym i prawnym. Podpisanie umowy na roboty budowlane zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na zakończenie inwestycji, z wyłączeniem przerw zimowych (16 grudnia – 15 marca).
Własne/GDDKiA






