reklama
reklama

Wysyłka towarów w e-commerce, czyli złożony proces dostawy przesyłki

Wysyłka towarów w e-commerce (handlu elektronicznym), to końcowy etap dość złożonego procesu. Zaczyna się od kompletowania towaru, który ma zostać wysłany. A trzeba pamiętać, że to często jest różny asortyment, często drobne rzeczy, które wymagają uważnego zebrania z półek. Następnie trzeba do tego dobrać odpowiednie opakowanie, a potem, jeżeli trzeba, odpowiednie wypełnienie, aby towar bezpiecznie i w całości dotarł na miejsce. Na końcu – jeżeli e-sklep, z którego pochodzi towar dba o takie szczegóły – umieszczenie w przesyłce spersonalizowanych dodatków, być może materiałów promocyjnych i dopiero wtedy paczka jest gotowa do wysłania. Na końcu – bo na to klient najczęściej zwraca uwagę – trzeba ją wysłać tak, aby zmieścić się w terminie dostarczenia przesyłki do kupującego.

- R E K L A M A -

Wysyłka towarów w e-commerce – obsługa magazynu

W literaturze na ten temat, bardzo często spotkamy się z informacjami o bardzo zaawansowanych technikach, jakim poddawana jest wysyłka towarów w e-commerce. Na przykład takich, że towar, który znajduje się w magazynie, jest przez magazyniera odnajdywany za pomocą specjalnych skanerów, że sama przestrzeń magazynowa jest obszerna i łatwo się po niej poruszać. Musimy jednak wiedzieć, że najczęściej dotyczy to sporych magazynów, obsługujących wiele sklepów, ale nie zawsze tak musi być. Istnieje na rynku wiele mniejszych miejsc, gdzie magazynowany jest towar. Najczęściej mamy wtedy do czynienia ze zdecydowanie mniejszymi produktami i nieco mniejszym zasięgiem obsługi e-sklepów. I wcale wtedy nie stosuje się zdobyczy technologicznych, ale najzwyczajniej w świecie, taka osoba, obsługująca przestrzeń magazynową, świetnie się orientuje co i gdzie jest.

- R E K L A M A -

Wysyłka towarów w e-commerce – wiele zmiennych

Zapewne też spotkamy się z opiniami, że dla klienta, zamawiającego towar, najważniejsza jest szybkość dostarczenia przesyłki. To prawda, że każdy, kto robi zakupy online chciałby otrzymać produkt/y najlepiej tego samego dnia, ewentualnie dzień później. Jednak wysyłka towarów w e-commerce zależy od bardzo wielu zmiennych. Owszem, jeżeli kupimy i zapłacimy rano za towar, bardzo możliwe jest, że to, co kupiliśmy, otrzymamy na drugi dzień. Im później danego dnia kupimy, tym wydłuża się proces i samej wysyłki, jak i jej dostarczenia.

- R E K L A M A -

Nie ma tutaj magii

Warto jednak pamiętać, że klienci, decydując się na zakupy online, doskonale zdają sobie sprawę, że nie dzieje się tutaj nic magicznego, co mogłoby przyspieszyć wysyłkę. Owszem – i jest to znowu sprawa, która wymaga niuansowania – klientom czasami bardzo zależy na szybkiej, najlepiej ekspresowej dostawie do domu. Jeżeli nasz e-sklep ma dobrze opracowany regulamin, w którym wyraźnie cały proces od zamówienia do wysyłki jest opisany, to również klient będzie wiedział, czego może się spodziewać.

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: