Zakończono ważną drogową inwestycję w regionie. Kosztowała prawa 40 mln złotych (FOTO)

Zakończyła się przebudowa drogi krajowej nr 91 w Łęczycy. Prace objęły liczący nieco ponad 3 kilometry odcinek trasy w granicach miasta. Wymieniona została m.in. cała konstrukcja trasy, dzięki czemu nowa jezdnia spełnia najwyższe normy nośności. Oznacza to, że mogą po niej jeździć, samochody o nacisku 11,5 tony na oś.

Jak podaje GDKiA, poza poprawą parametrów technicznych jezdni, znacząco podniósł się również poziom bezpieczeństwa. Na obu wlotach do miasta, zarówno od strony Łodzi jak i Gdańska, pojawiły się ronda porządkujące i spowalniające ruch. Skorygowana została geometria niemal wszystkich skrzyżowań. Zbudowano trzy nowoczesne akomodacyjne sygnalizacje świetlne (do czasu remontu, w mieście funkcjonowały dwie przestarzałe). Na przebudowanym odcinku jezdni pojawiły się także lewoskręty na skrzyżowaniach, a na części przejść dla pieszych azyle podnoszące komfort przechodniów.   

- R E K L A M A -

Wygodniej, ciszej i bardziej ekologicznie

Zmiany objęły nie tylko jezdnię. W ramach remontu powstały dwie zatoki autobusowe z nowymi peronami, a wzdłuż jezdni pojawiło się 4,7 km nowych, wygodnych chodników, dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami. Zbudowano też ponad pół kilometra ciągu pieszo-rowerowego i półtora kilometra drogi dla rowerów. Na całym przebudowanym odcinku DK91 stanęło także niemal 60 nowych, energooszczędnych LED-owych lamp oświetleniowych. Nie tylko zużywają one mniej energii elektrycznej, ale także znacznie skuteczniej oświetlają drogę i jej sąsiedztwo, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa. W pobliżu szkoły zainstalowano również ekrany akustyczne.  

Historia i współczesność

Droga krajowa nr 91, prowadząca przez centrum Łęczycy, przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie cennych zabytków. Są to m.in. zamek Kazimierza Wielkiego, od którego dzieli ją zaledwie wąski chodnik, oraz więzienie w dawnych budynkach klasztornych. Prowadzenie prac wymagało od wykonawcy dużej ostrożności, ale będzie miało niebagatelny wpływ na ochronę tych zabytkowych obiektów w przyszłości (np. przed szkodliwymi wstrząsami). Koszt przebudowy trasy to ok. 39,3 mln zł. 

(GDDKiA Łódź)



- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: