Jak wyjaśnia posłanka Paulina Matysiak z Lewicy Razem, „mając na uwadze poprawę warunków komunikacyjnych dla kutnian zatrudnionych w dzielnicy przemysłowej „Sklęczki” Urząd Miasta Kutno opracował koncepcję budowy wiaduktu drogowego, który miałby być usytuowany nad linią kolejową E-20. W trakcie prac nad koncepcją powstało łącznie 7 wariantów lokalizacji wiaduktu”.
Na etapie uzgadniania wariantów wiaduktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrany został wariant zaczynający się na skrzyżowaniu ulicy Grunwaldzkiej z ulicą Zieloną, przebiegający następnie między posesją nr 66 a posesją nr 68A i włączający się do drogi krajowej nr 92.
– Z uwagi na trwające remonty dróg oraz linii kolejowej, a także zamknięty przejazd kolejowy na drodze w kierunku dzielnicy Sklęczki, osoby dojeżdżające tam do pracy są zmuszone do kilkukilometrowych objazdów oraz do długiego oczekiwania w korkach. Należy podkreślić, że kutnowska strefa ekonomiczna ciągle się rozrasta, co będzie skutkowało coraz większymi problemami komunikacyjnymi w tamtym rejonie – uważa parlamentarzystka z Kutna.
Jak dodaje posłanka Matysiak, „budowa wiaduktu znacznie poprawiłaby komfort komunikacyjny mieszkańców Kutna, na co dzień dojeżdżających do zakładów pracy w strefie przemysłowej “Sklęczki”, jednak na chwilę obecną prace nad jego budową nawet się nie rozpoczęły i nie wiadomo, kiedy się rozpoczną.”
P. Matysiak wysłała pismo do Ministra Infrastruktury, w którym pyta:
- Czy i kiedy planowane jest rozpoczęcie budowy wiaduktu w Kutnie, łączącego ul. Grunwaldzką z drogą krajową nr 92?
- Czy zostały rozpoczęte jakiekolwiek prace, związane z budową wiaduktu? Czy zostało wykonane studium wykonalności?
- Jaki jest szacowany koszt tej inwestycji?
- Jakie będą efekty przeprowadzonej inwestycji?
Do sprawy powrócimy.