Co powinien zawierać audyt SEO?

Przed rozpoczęciem usługi pozycjonowania stron internetowych bardzo często eksperci wykonują audyt SEO. W tym artykule przedstawimy Ci najważniejsze informacje na jego temat, a także wskażemy elementy witryny, które muszą zostać poddane audytowi. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z treścią artykułu.

- R E K L A M A -

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest analizą oraz oceną strony internetowej pod kątem jej dostosowania do algorytmów wyszukiwarek. To jednocześnie baza do pozycjonowania i sporządzenia strategii pozycjonowania. Wskazanie zarówno mocnych, jak i słabych aspektów strony internetowej ma ogromne znaczenie dla podejmowanych na dalszym etapie działań. Audytem SEO bardzo często zajmują się profesjonalne agencje SEO, gdyż właśnie tacy usługodawcy dają gwarancję jego prawidłowego wykonania. 

Decydując się na samodzielne przeprowadzenie audytu i nie mając ku temu odpowiedniej wiedzy, trzeba być bardzo ostrożnym. Na szczęście w branży marketingu internetowego obecne są agencje takie jak na przykład Semcore, dzięki którym masz gwarancję odpowiednio sporządzonego raportu po przeprowadzonym audycie, a także opracowania strategii efektywnego pozycjonowania. 

- R E K L A M A -

Co musi objąć audyt SEO?

Audyt SEO to analiza oraz ocena strony internetowej, która musi objąć kwestie związane z:

  • słowami kluczowymi,
  • wydajnością,
  • widocznością w Google,
  • treścią strony,
  • profilem linkowania,
  • doświadczeniem użytkownika (SXO, czyli SEO + User Experience),
  • profilem linkowania oraz

konkurencyjnymi stronami internetowymi. Słowa kluczowe, pod które pozycjonowana jest strona internetowa, muszą być jednocześnie zgodne z intencją użytkownika, popularne, a także mieć odpowiednią konkurencyjność. Analiza widoczności w Google pozwala dowiedzieć się między innymi, co można poprawić, aby strona generowała większy ruch. 

- R E K L A M A -

Audyt SEO wykonuje się także podczas pozycjonowania lokalnego. Sprawdź szczegóły: https://semcore.pl/pozycjonowanie-lokalne/.

Treść musi być unikalna, a także dostosowana pod SEO, tak aby sprzyjała osiąganiu wysokich pozycji w wyszukiwarce. Musi również być optymalnie nasycona frazami kluczowymi. Profil linkowania stanowi dla Google’a informację o autorytecie witryny. Decyduje o nich zarówno jakość, jak i ilość linków zewnętrznych (tak zwanych back linków). Z kolei pozytywne doświadczenie użytkownika sprzyja wysokiemu współczynnikowi konwersji na stronie internetowej. Konkurencyjne strony internetowe także są ważne, aby móc dobrać odpowiednie metody pozycjonowania. 

Więcej dowiesz się tutaj: https://semcore.pl/audyt-seo/

Audyt SEO — podsumowanie

Wyszczególnione wyżej obszary, które muszą zostać ocenione oraz przeanalizowane w trakcie audytu SEO to absolutna podstawa. Dzięki takiemu działaniu możliwe jest sporządzenie raportu. To na jego bazie specjaliści z agencji SXO opracowują strategię pozycjonowania. Aby było możliwe zbadanie strony internetowej pod wymienionymi wyżej względami, konieczne jest korzystanie z odpowiednich narzędzi. Są to między innymi:

  • Google Search Console,
  • Google Analytics,
  • Page Speed Insights/GTMetrix,
  • Ahrefs.

Eksperci z profesjonalnych agencji doskonale wiedzą, jak wykorzystać te narzędzia, a także w jaki sposób sporządzić raport. Pamiętaj o tym, aby zaufać sprawdzonej firmie.

materiał zewnętrzny

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: