reklama
reklama

Czy inwestycja w ulotki reklamowe jest obecnie wciąż opłacalna?

W dzisiejszych cyfrowych czasach może wydawać się, że druk ulotny stracił na znaczeniu. Jednak nadal to skuteczna forma reklamy chętnie wykorzystywana przez firmy. Wyjaśniamy, na czym polega jej fenomen i o czym pamiętać przy jej projektowaniu.

- R E K L A M A -

Ulotka — często niedoceniane, lecz efektywne narzędzie marketingowe

Dobrze skonstruowana ulotka pełni funkcję informacyjną. Ma też za zadanie zainteresować potencjalnych klientów i umożliwić nawiązanie z nimi dłuższej współpracy. Może przybierać różne formy np. instrukcji, menu restauracji czy też vouchera. Ważne, żeby przyciągała wzrok i była na tyle ciekawa, aby odbiorca zachował ją i chciał dokładnie zapoznać się z jej treścią. Jednak to nie jedyne możliwości, jakie daje ten rodzaj reklamy.

Z jakich powodów warto kupić ulotki reklamowe?

Dobrze zaprojektowane ulotki reklamowe dają firmie wiele korzyści, takie jak:

- R E K L A M A -
  • możliwość nawiązania kontaktu z klientami;
  • promowanie swoich produktów i usług — ważne, aby zadbać o ciekawą szatę graficzną i interesującą treść;
  • zachęcanie do skorzystania z jej oferty — warto zawrzeć w nich wezwanie do działania, czyli hasło nakłaniające odbiorcę do wykonywania jakiejś czynności;
  • przekazywanie informacji o rabatach i promocjach — zwiększa to szansę na ich zachowanie i przeczytanie;
  • niski koszt — są tanim narzędziem reklamowym, zwłaszcza przy zamówieniu dużego nakładu. Mogą być wykorzystywane przez mniejsze firmy;
  • dotarcie do szerokiego grona klientów — trzeba tylko odpowiednio dobrać miejsce ich dystrybucji.

Często stanowią część większej kampanii reklamowej. Są bardzo uniwersalne, więc mogą być wykorzystywane przez firmy z każdej branży.

Jak zaprojektować ulotki reklamowe, aby były skuteczne?

Tylko dobrze zaprojektowane ulotki mogą przyczynić się do wypromowania firmy. Przy ich tworzeniu należy pamiętać o umieszczeniu na nich, takich elementów, jak:

- R E K L A M A -
  • dane kontaktowe firmy;
  • mapa ułatwiająca dojazd do jej siedziby;
  • krótkie hasło reklamowe z wezwaniem do działania;
  • zwięźle ujęte informacje o usługach i produktach napisane językiem korzyści;
  • promocje i kody rabatowe;
  • elementy graficzne — spójne z identyfikacją wizualną marki i nieprzytłaczające ani niezasłaniające treści. Najlepiej unikać jaskrawych kolorów, które mogą wyglądać mało profesjonalnie.

Treść powinna być zwięzła i graficznie nawiązywać do kolorystyki firmy. Warto zadbać o minimalizm m.in. używać prostego kroju czcionki i unikać dużej ilości kolorów. Dłuższe fragmenty tekstu najlepiej podzielić na kilka akapitów.

Ważną kwestią jest też dobór odpowiedniego papieru i jego formatu. Najczęściej takie reklamy drukowane są na formacie A5. Jednak można zamówić też pisma ulotne w formie plakatu lub wizytówki. Każdorazowo należy postawić na wysokiej jakości papier. Zapewnia to odpowiednią trwałość wydruku.

Ulotka — tania i skuteczna reklama dostępna dla każdej firmy

Obecnie ulotka to nadal skuteczne narzędzie reklamowe. Jest tak tania i uniwersalna, że każda firma może wykorzystać ją do celów promocyjnych. Jednak, aby spełniała swoje funkcje, należy ją odpowiednio zaprojektować i powierzyć jej wydrukowanie profesjonalnej drukarni.

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap:

reklama