W dzisiejszych cyfrowych czasach może wydawać się, że druk ulotny stracił na znaczeniu. Jednak nadal to skuteczna forma reklamy chętnie wykorzystywana przez firmy. Wyjaśniamy, na czym polega jej fenomen i o czym pamiętać przy jej projektowaniu.
Ulotka — często niedoceniane, lecz efektywne narzędzie marketingowe
Dobrze skonstruowana ulotka pełni funkcję informacyjną. Ma też za zadanie zainteresować potencjalnych klientów i umożliwić nawiązanie z nimi dłuższej współpracy. Może przybierać różne formy np. instrukcji, menu restauracji czy też vouchera. Ważne, żeby przyciągała wzrok i była na tyle ciekawa, aby odbiorca zachował ją i chciał dokładnie zapoznać się z jej treścią. Jednak to nie jedyne możliwości, jakie daje ten rodzaj reklamy.
Z jakich powodów warto kupić ulotki reklamowe?
Dobrze zaprojektowane ulotki reklamowe dają firmie wiele korzyści, takie jak:
- możliwość nawiązania kontaktu z klientami;
- promowanie swoich produktów i usług — ważne, aby zadbać o ciekawą szatę graficzną i interesującą treść;
- zachęcanie do skorzystania z jej oferty — warto zawrzeć w nich wezwanie do działania, czyli hasło nakłaniające odbiorcę do wykonywania jakiejś czynności;
- przekazywanie informacji o rabatach i promocjach — zwiększa to szansę na ich zachowanie i przeczytanie;
- niski koszt — są tanim narzędziem reklamowym, zwłaszcza przy zamówieniu dużego nakładu. Mogą być wykorzystywane przez mniejsze firmy;
- dotarcie do szerokiego grona klientów — trzeba tylko odpowiednio dobrać miejsce ich dystrybucji.
Często stanowią część większej kampanii reklamowej. Są bardzo uniwersalne, więc mogą być wykorzystywane przez firmy z każdej branży.
Jak zaprojektować ulotki reklamowe, aby były skuteczne?
Tylko dobrze zaprojektowane ulotki mogą przyczynić się do wypromowania firmy. Przy ich tworzeniu należy pamiętać o umieszczeniu na nich, takich elementów, jak:
- dane kontaktowe firmy;
- mapa ułatwiająca dojazd do jej siedziby;
- krótkie hasło reklamowe z wezwaniem do działania;
- zwięźle ujęte informacje o usługach i produktach napisane językiem korzyści;
- promocje i kody rabatowe;
- elementy graficzne — spójne z identyfikacją wizualną marki i nieprzytłaczające ani niezasłaniające treści. Najlepiej unikać jaskrawych kolorów, które mogą wyglądać mało profesjonalnie.
Treść powinna być zwięzła i graficznie nawiązywać do kolorystyki firmy. Warto zadbać o minimalizm m.in. używać prostego kroju czcionki i unikać dużej ilości kolorów. Dłuższe fragmenty tekstu najlepiej podzielić na kilka akapitów.
Ważną kwestią jest też dobór odpowiedniego papieru i jego formatu. Najczęściej takie reklamy drukowane są na formacie A5. Jednak można zamówić też pisma ulotne w formie plakatu lub wizytówki. Każdorazowo należy postawić na wysokiej jakości papier. Zapewnia to odpowiednią trwałość wydruku.
Ulotka — tania i skuteczna reklama dostępna dla każdej firmy
Obecnie ulotka to nadal skuteczne narzędzie reklamowe. Jest tak tania i uniwersalna, że każda firma może wykorzystać ją do celów promocyjnych. Jednak, aby spełniała swoje funkcje, należy ją odpowiednio zaprojektować i powierzyć jej wydrukowanie profesjonalnej drukarni.