reklama
reklama

Dieta na wiosnę: pomysły na zdrowe obiady na cały tydzień

Wiosna to dla wielu osób impuls do zmiany swoich nawyków na zdrowsze. Wraz z pierwszymi wiosennymi miesiącami w sklepach powoli zaczynają pojawiać się coraz to nowe sezonowe warzywa, które doskonale sprawdzają się w zdrowej, zbilansowanej diecie. Poniżej przykładowe zestawienie obiadów na cały tydzień obfitujące w pyszne wiosenne warzywa i owoce.

- R E K L A M A -

Dzień pierwszy – ryż z soczewicą i młodą marchewką

Pierwsza propozycja to budżetowe danie, które może zagościć na dłużej nawet w studenckiej kuchni. Wszystkie składniki można kupić nawet w popularnym markecie, m.in Dino. Jest to posiłek, który bardzo łatwo przygotować. W jednym garnku należy ugotować ryż zgodnie z instrukcją na opakowaniu. W drugim przez około 30 minut dusić pokrojoną w kostkę marchewkę z wcześniej przepłukaną soczewicą (najlepiej czerwoną). Aby danie było smaczne, kluczowe jest też dodanie pieprzu, ostrej papryki, kurkumy i curry. 

Dzień drugi – tortellini z roszponką i suszonymi pomidorami

Wiosną doskonale sprawdzają się lekkie obiady. Kolejną propozycją banalnie prostą do przygotowania jest sałatka z roszponki i tortellini. Tortellini gotujemy według zaleceń producenta. W tym czasie kroimy suszone pomidory – koniecznie te ze słoika. Do miski wkładamy umytą roszponkę, ugotowane tortellini i pokrojone pomidory. Całość można skropić oliwą lub wzbogacić danie o czerwone pesto.

- R E K L A M A -

Dzień trzeci – spaghetti z cukinią i łososiem

Wiosennym daniem w przepięknych kolorach jest spaghetti z cukinią, łososiem i marchewką. Warzywa ścieramy na tarce lub przy pomocy obieraczki. Makaron gotujemy. Na patelni smażymy cebulę, po chwili dokładamy marchewkę i cukinię. Ugotowany makaron chwilę smażymy razem z warzywami, po czym całość podlewamy mlekiem. Warto dodać starty ser i łyżeczkę mąki ziemniaczanej dla zagęszczenia sosu. Całość przyprawić ulubionymi przyprawami. Chcąc ugotować tę potrawę z jak najtańszych produktów, warto regularnie sprawdzać oferty sklepów na portalu Gazetkowo.pl

Dzień czwarty – domowa pizza z patelni

W jadłospisie na cały tydzień nie może zabraknąć pizzy. Wiosna to idealny czas na lekkie posiłki – pizza na tę porę roku może więc wystąpić w nieco „odchudzonej wersji”. Na patelni należy ułożyć placek tortilli posmarowany przecierem pomidorowym, a na nim wszystkie ulubione warzywa i ser. Całość przykryć pokrywką i smażyć na wolnym ogniu około 15 minut. 

- R E K L A M A -

Dzień piąty – makaron z pesto i kurczakiem

Szybkim daniem cechującym się wyjątkowymi walorami smakowymi jest makaron z zielonym pesto i kurczakiem. Makaron gotujemy, a kurczaka smażymy na patelni – najlepiej pierś pokrojoną w kostkę. Później na tę samą patelnię dokładamy paprykę i pomidorki koktajlowe. Po ugotowaniu makaronu przekładamy go na patelnię, dokładamy pesto ze słoiczka i mieszamy. Obiad jest już gotowy. 

Dzień szósty – młode ziemniaczki z mizerią

Klasyczne polskie danie – młode ziemniaczki z koperkiem, mizerią i kotletem mielonym. Ziemniaczki obieramy i gotujemy, zielonego ogórka ścieramy na tarce i przekładamy do miseczki. Dodajemy jogurt naturalny z pieprzem, solą i odrobiną octu. Kotlety z mielonego mięsa smażymy na niewielkiej ilości oleju. 

Dzień siódmy – kaszotto z botwinką

Warzywem, którego nie można pominąć podczas układania wiosennego jadłospisu, jest botwinka. Tym razem w nowoczesnej wersji – kaszotto z botwinką. Kaszę (najlepiej gryczaną) gotujemy. Botwinkę dusimy na niewielkim ogniu, dodajemy szpinak. Podgotowaną kaszę wrzucamy do naczynia z botwinką i zalewamy bulionem. Po odparowaniu płynu doprawiamy ulubionymi przyprawami i obiad gotowy.

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: