Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Każdy, kto posiada jakąkolwiek stronę internetową wcześnie czy później będzie zastanawiał się nad kwestiami związanymi z pozycjonowaniem jej w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Podpowiadamy dlaczego warto pozycjonować swoją stronę.

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Chyba każdemu posiadaczowi jakiejkolwiek strony www zależy na tym, by była ona odwiedzana. Posiadanie strony internetowej to nie wszystko. Aby przynosiła ona jakieś zyski, musi być odwiedzana. Ale jak mają na nią trafić osoby, które nawet nie wiedzą o jej istnieniu? Mogą zapamiętać adres domeny i po prostu wpisać ją w swoją przeglądarkę internetową, ale tak raczej mało kto robi. Aby na stronie pojawił się ruch, można ją w rozmaity sposób reklamować, ale to oczywiście kosztuje i bardzo często całkiem niemałe kwoty. Wiele osób jest zdania, że najlepszym sposobem pozyskiwania ruchu na stronie internetowej jest zadbanie, by pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek – w naszym kraju wystarczy ograniczyć się praktycznie do jednej wyszukiwarki znanej dobrze wszystkim – google.pl. Do pozycjonowania można podejść na różne sposoby. Jednym z nich jest dowiedzenie się podstawowych informacji na ten temat i próbowanie samodzielne. Oczywistą i podstawową zaletą takiego rozwiązania jest zasadniczy brak kosztów. Z drugiej strony potrzebna jest naprawdę duża ilość czasu, by przyswoić choćby najbardziej podstawowe założenia, przy czym warto mieć też świadomość, że w pozycjonowaniu strony łatwo można coś ‚zepsuć’. Algorytm Google o każdej domenie wyrabia sobie określoną ‚reputację’, a jak to z reputacją bywa, może być dobra ale może też być zła. W samodzielnym pozycjonowaniu łatwo coś ‚przekombinować’ przez co algorytm oceni domenę negatywnie. Czasem naprawienie sytuacji bywa trudne, kosztowne i czasochłonne. Dlatego mnóstwo osób decyduje się na wynajęcie osoby, firmy lub agencji, która profesjonalnie zajmuje się pozycjonowanie. W praktyce takie rozwiązanie jest najlepszym rozwiązaniem pod warunkiem, że zlecimy pozycjonowanie odpowiedzialnym i kompetentnym ludziom. Dzięki temu mamy pewność, że poniesiony czas i koszty nie pójdą na marne.

Na czym polega pozycjonowanie strony?

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Samo słowo „pozycjonowanie” kryje w sobie myśl o osiąganiu pozycji, chodzi o pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Im strona pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania na rozmaite wyszukiwane przez ludzi frazy, tym więcej osób będzie wchodzić na stronę klikając w linka do niej, który pojawia się w wynikach wyszukiwania. Kwestia pozycjonowania pojawiła się wraz z powstaniem pierwszych wyszukiwarek internetowych, dlatego pozycjonowanie i Seo (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) to jeden z najmłodszych zawodów. W jaki sposób doprowadza się do tego, że jakaś strona pojawia się wysoko w Google? Podstawą są wytyczne, które kieruje do webmasterów samo Google. Wytyczne dotyczą przede wszystkim budowy strony – jest do uwzględnienia wiele spraw czysto technicznych oraz merytorycznych, dotyczących samej treści prezentowanej w obrębie serwisu internetowego. Te wytyczne po prostu muszą być spełnione jeśli strona ma się pojawiać w wynikach wyszukiwania na jakiekolwiek hasła. Drugim kierunkiem, w którym należy podążać w celu osiągania pozycji jest tzw. link building czyli budowanie sieci aktywnych odnośników prowadzących do pozycjonowanej strony, a zamieszczanych na innych domenach. Pozycjonowanie często przyrównuje się do samochodu. Aby móc jeździć, najpierw trzeba mieć sprawne auto, a potem paliwo w baku, które trzeba systematycznie dolewać :). Najpierw trzeba zrobić dobrą stronę internetową, a potem trzeba zdobywać do niej aktywne linki, które będą pozytywnie wpływać na reputację domeny w Google.

Od czego zaczyna się pozycjonowanie? Proces skutecznego pozycjonowania najlepiej, najekonomiczniej jest rozpocząć jeszcze przed wszelkimi pracami nad nową stroną www. W pierwszej kolejności należy stworzyć listę fraz, haseł, na które chcielibyśmy by pojawiała się strona w wynikach wyszukiwania. Dopiero wtedy specjalista seo we współpracy z grafikiem i programistą tworzącym stronę (ilość zaangażowanych osób zależy oczywiście od wielkości projektu) mogą wspólnie projektować stronę, tak, by była funkcjonalna, ładna, wygodna w użyciu, ale jednocześnie by jak najlepiej punktowała w wyszukiwarkach na pożądane hasła.

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Potrzebujesz dobrej jakości, skutecznego pozycjonowania? Zapraszamy do skorzystania z oferty agencji Nedio z Wrocławia.

Zalety pozycjonowania strony

Oczywiście, tak jak analizowaliśmy na wstępie artykułu można pozyskiwać ruch po prostu w rozmaity sposób reklamując swoją stronę internetową, ale jest to związane z cyklicznym ponoszeniem często niemałych kosztów – przestajesz płacić, tracisz ruch. Natomiast dobrze przeprowadzane pozycjonowanie działa na korzyść strony także w dalszej perspektywie. Strona, która osiągnie bardzo dobrą reputację w google, na ogół szybko jej nie straci (no chyba, że przy jakiejś aktualizacji algorytmu, w której znacząco zmienią się sposoby rankowania stron 🙂 ).

Warto też wiedzieć, że wiele osób nie lubi reklam w internecie, nie klika w nie, a nawet stosuje specjalne (bardzo popularne zresztą 🙂 ) dodatki do przeglądarek internetowych mające na celu blokowanie reklam. Tacy ludzie mają większe zaufanie do tych tzw. bezpłatnych (lub organicznych) wyników wyszukiwania. I tutaj dochodzimy do kolejnej ważnej zalety osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce Google – rozpoznawalność marki i pewien prestiż, okazuje się bowiem, że użytkownicy wyszukiwarki podświadomie oceniają jakość marki właśnie po tym czy pokazuje się ona wysoko w Google na jakieś popularne hasło.

Celem pozycjonowania jest osiągnięcie rezultatu jakim jest wartościowy ruch na stronie, który przekłada się np. na::

  • zamówienia i zapytania na usługi
  • bezpośrednią sprzedaż
  • zapisanie do newslettera
  • obejrzenie filmu
  • wzrost świadomości, rozpoznawalności marki

Profesjonalna agencja seo w procesie pozycjonowania dąży do osiągnięcia takiego poziomu ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania, by całościowe koszty poniesione na seo były dużo niższe w porównaniu z kosztami, jakie trzeba by było ponieść, by osiągnąć podobny ruch z płatnych reklam.

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -




Ostatnio dodane: