Gadżety reklamowe z logo firmy a vat – przewodnik

Drobne upominki wręczane pracownikom czy kontrahentom to bardzo popularny trik marketingowy. Gadżety reklamowe, czyli przedmioty codziennego użytku wzbogacone o logo firmy to forma reklamy i budowania marki. Czy te małe upominki są zwolnione z VAT? Jakie są ograniczenia? W jakich przypadkach przedsiębiorca nie musi prowadzić ewidencji? W tym artykule odpowiemy na te pytania.

Kubki reklamowe wiodą prym wśród gadżetów

Bez wątpienia kubki z logo to najpopularniejsze i najbardziej skuteczne gadżety reklamowe. Uniwersalność ich wykorzystania sprawia, że każdy, będzie korzystał z naszego prezentu. Niska cena, duża ilość wariantów oraz łatwa możliwość personalizacji sprawiają, że kubki z logo firmy cieszą się marketingową sławą.

- R E K L A M A -

Jeśli szukacie takiego rozwiązania dla swojej firmy i chcecie wzbudzić pozytywne odczucia u swoich kontrahentów bądź pracowników, to warto zajrzeć tutaj: https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-reklamowe/. Na stronie ceramiki reklamowej znajdziecie wiele ciekawych rozwiązań, które bazują na wysokojakościowych materiałach i ciekawych wzorach.

Czy gadżety reklamowe są zwolnione z VAT?

Zgodnie z ustawą dotyczącą podatku od towarów i usług, prezenty o małej wartości nie mogą przekraczać wartości 100 złotych w jednym roku podatkowym dla jednej osoby. Pamiętając o niskiej cenie takich gadżetów mamy pełną swobodę, aby obdarowywać naszych pracowników czy kontrahentów gadżetami, ciesząc się kwotą pozbawioną VAT-u.

- R E K L A M A -

Należy jednak zwracać uwagę, aby nie przekroczyć stu złotych, ponieważ będziemy musieli zapłacić VAT za każdy kolejny gadżet, będąc zupełnie tego nieświadomym. Dodatkowo warto zaznaczyć, że nie ma wymogów dotyczących prowadzonych ewidencji. Jedynym jej warunkiem jest możliwość identyfikacji osób, które otrzymały od nas prezenty.

W jakich przypadkach nie trzeba prowadzić ewidencji?

Ustawa zwalnia przedsiębiorców z obowiązku prowadzenia ewidencji tylko w przypadku, kiedy obdarowane osoby otrzymały upominek, którego koszt nie przekroczył dziesięciu złotych. To dość niska kwota w skali roku, więc w praktyce bardzo rzadko przedsiębiorcy korzystają z tego udogodnienia. Jeśli obdarowujemy kogoś przedmiotem za 5 zł, a za miesiąc za 7 zł to już ten drugi upominek musimy odnotować.

- R E K L A M A -

Przedsiębiorcy w całym kraju apelowali do rządu o zmianę tej kwoty, ze względu na jej niefunkcjonalność. Władze obiecały, że zajmą się tą sprawą, jednak na chwilę obecną należy stosować się do powyższych przepisów. 

Gadżety reklamowe to najczęściej stosowane działania marketingowe, zarówno przez małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Nic dziwnego, skoro ta metoda przynosi zadowalające efekty, a mowa przede wszystkim o głębszej relacji między firmą a konkretnym klientem czy pracownikiem, który dzięki niewielkim gadżetom czuje się wyjątkowy. Należy pamiętać, w jakich przypadkach gadżety są zwolnione z VAT. Przedsiębiorcy nie będą musieli prowadzić ewidencji w przypadku, kiedy ich zakupy będą ograniczone do pewnej kwoty. 

 

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: