REKLAMA
wtorek, 28, czerwiec 2022
REKLAMA

Jak przyspieszyć regenerację po treningu?

poniżej dalsza część artykułu

Uczucie zmęczenia i osłabienia, które występuje po intensywnym treningu, zna każdy, kto kiedykolwiek ćwiczył. W przypadku osób chcących osiągać lepsze rezultaty może to stanowić pewien problem. Zmęczone mięśnie nie pozwalają na wykonanie satysfakcjonującego treningu. Dlatego koniecznie sprawdź sposoby na szybszą regenerację organizmu!

Istnieje wiele metod, które pomagają usprawnić procesy regeneracyjne organizmu i umożliwić szybsze budowanie masy mięśniowej. Należą do nich np. zmiany stylu życia i zapewnienie sobie optymalnej ilości odpoczynku. Jednak w przypadku profesjonalnych sportowców, warto rozważyć suplementy jak np. tauryna. Dostarczanie różnych aminokwasów jest bardzo ważne, a niedobory białkowe mogą znacząco utrudniać osiąganie wyznaczonych celów treningowych. Co najlepiej stymuluje regenerację?

Wybierz odpowiedni plan treningowy

poniżej dalsza część artykułu

Tempo regeneracji organizmu można nieco przyspieszyć, nie oznacza to jednak, że możliwości te są nieograniczone. Częstym błędem, szczególnie wśród młodych sportowców, jest nadmierne obciążanie organizmu. Podczas budowania planów treningowych warto brać pod uwagę nie tylko pożądane cele, ale także możliwości swojego organizmu. Zbyt forsowny trening może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, a nawet doprowadzić do przeciążenia i kontuzji. Nadmierne zmęczenie oraz brak odpoczynku w odpowiedniej ilości może być przyczyną spadku motywacji i obniżenia koncentracji podczas treningu. Dlatego nie warto tego robić, lepiej skupić się na regularności i dokładnym wykonywaniu ćwiczeń. Przez nadmierne obciążenie na pewno nie przyspieszysz osiągania rezultatów.

Sen jest ważny

Wiele osób bagatelizuje wysypianie się. To bardzo duży błąd! Podczas snu najszybciej zachodzą procesy regeneracyjne i odbudowa włókien mięśniowych. Dlatego warto się wysypiać. Za optymalną ilość snu uznaje się ok. 8 godzin na dobę. Jednak ważna jest nie tylko ilość, ale także jakość snu. Aby był on głęboki i naprawdę regenerujący, trzeba zapewnić sobie spokojne warunki i optymalną temperaturę. Na kilka godzin przed pójściem spać należy ograniczyć korzystanie z ekranów emitujących niebieskie światło, lepiej też zrezygnować z ciężkostrawnych kolacji. Przed snem warto także przewietrzyć sypialnię.

Wsparcie dietetyczne

poniżej dalsza część artykułu

Dla procesu regeneracji istotne jest także prawidłowe odżywianie i nawodnienie organizmu. Dobrym pomysłem będzie spożywanie odpowiedniej ilości produktów bogatych w aminokwasy, np. mięsa, ryb, nabiału i jaj albo warzyw strączkowych i zbóż. Trzeba także pamiętać o dostarczaniu organizmowi witamin i składników mineralnych, które są niezbędne do stymulacji procesów regeneracyjnych. Warto więc jeść także sporo świeżych warzyw i owoców. W utrzymaniu prawidłowego tempa procesów regeneracyjnych z pewnością pomoże też spożywanie zalecanych ilości tłuszczów roślinnych. Wyczynowi sportowcy sięgają także po suplementy diety, które mają na celu dostarczenie organizmowi substancji wspierających odbudowę tkanki mięśniowej. Są to np. preparaty z tauryną i kompleksami witamin.

reklama

Warto przeczytać:

reklama