Od tego, jak twoją markę postrzegają konsumenci zależy, czy będą chcieli mieć produkty z jej logo, czy zechcą skorzystać z konkretnych usług. Dlatego myśląc o założeniu biznesu lub prowadząc firmę, zadbaj o odpowiedni wizerunek. Dzięki temu dotrzesz do określonej grupy potencjalnych klientów, a twoje kampanie reklamowe będą jeszcze skuteczniejsze.
Po pierwsze – określ misję swojej marki
Zastanów się, jaki jest Twój cel i co wyróżnia produkty z logo twojej marki. Być może chcesz sprzedawać zdrową żywność i dbać tym samym o innych, a może twoim celem jest dostarczanie ekologicznych, przyjaznych środowisku produktów. Określ swoją misję i opowiedz o niej innym – w ten sposób twoja oferta, usługi dotrą do faktycznie zainteresowanych nią osób.
Po drugie – stwórz dobrą nazwę marki
Niech nazwa marki wyróżnia się, ale nie będzie zbyt wymyślna. Powinna być krótka, łatwa do wypowiedzenia i zapamiętania oraz przyjemna dla ucha. Dobra nazwa jest też neutralna jeżyków, to znaczy nie jest słowem, które może być np. obraźliwym wyrazem w innym języku.
Postaraj się także o oryginalność. Mimo że doskonale, gdy nazwa marki kojarzy się z konkretną branżą, to powinna wyróżniać się tle innych. Niech nie zawiera charakterystycznych dla niektórych sektorów przyrostków typu „bud”, „auto”, „kom”. Ponadto warto, by wywoływała u klientów pozytywne skojarzenia – w tym celu tworząc ją, odwołaj się do potrzeb twojej grupy docelowej.
Po trzecie – zadbaj o identyfikację wizualną marki
Powinny kojarzyć się z nią nie tylko określone znaki, grafika, ale też kolorystyka. Zaprojektuj logo, a następnie zdecyduj, czy do twojej marki bardziej pasuje elegancka czerń, czy pogodne pastelowe kolory. Identyfikacja wizualna marki pozwoli Ci w przyszłości tworzyć spójne z nią gadżety reklamowe, uniformy pracowników, dzięki czemu twój biznes będzie uchodził za prestiżowy.
Po czwarte – zaistniej w Internecie
Nie wystarczy, że otworzysz sklep z własnymi produktami lub luksusowy salon fryzjerski – aby klienci mieli okazję do nich dotrzeć, muszą się o nich dowiedzieć.
Dlatego pokaż się z jak najlepszej strony w Internecie. Nie tylko promuj w nim swoje usługi i produkty, ale też pokazuj, jak pracujesz, przedstaw swoją załogę, opowiedz w mediach społecznościowych o swojej misji i na bieżąco relacjonuj to, co dzieje się w Twojej firmie. Dzięki temu zyskasz w oczach potencjalnych klientów, będziesz bliżej nich, co przełoży się na zainteresowanie marką.
Po piąte – zawsze rób dobre wrażenie
Zamierzasz otworzyć elegancką restaurację? W takim przypadku połóż nacisk na wysokie standardy obsługi, czystość, dopracowany wystrój wnętrz. Jeśli twoja marka ma zaistnieć w sieci, szczególną uwagę przywiązuj do profesjonalnego kontaktu z klientem, szybko odpisuj na wiadomości, udzielaj rabatów, pamiętaj o wysłaniu życzeń mailowych.
Budowanie wizerunku marki to złożony, dość żmudny proces – może pomóc ci w tym np. Fabryka Marketingu. Jednak to, jak Twoja firma będzie postrzegana, przełoży się bezpośrednio na jej sukces, zyski i konkurencyjność w branży.
Materiał partnera