Gadżety reklamowe to skuteczny sposób na wypromowanie firmy. Jednak nieumiejętne planowanie wydatków na ich zakup może doprowadzić do pogorszenia stanu finansowego przedsiębiorstwa. Podpowiadamy, jak fachowo zaplanować wydatki na produkty promocyjne.
Wybierz grupę docelową gadżetów reklamowych z logo
Po pierwsze powinieneś określić grupę docelową, do której mają trafić nabyte gadżety reklamowe z logo, nazwą firmy lub z innym komunikatem marketingowym. Zastanów się, kto będzie ich odbiorcom. Czy zależy Ci na bardziej luksusowych artykułach? Czy może wystarczą Ci drobne akcesoria np. breloki reklamowe lub torby bawełniane? Pamiętaj, że musisz określić oczekiwania i potrzeby klientów, pracowników i kontrahentów. Jeśli np. dasz produkty dla majsterkowicza osobie, która się na tym nie zna, to najprawdopodobniej nie będzie ona z tego zadowolona.
Zaplanuj, na jakich wydarzeniach będziesz rozdawać produkty promocyjne
Musisz też wiedzieć, w jakich okolicznościach chcesz wręczać upominki reklamowe klientom, kontrahentom i pracownikom. Mogą to być np. targi, konferencje lub bale charytatywne. Dzięki temu będziesz mniej więcej wiedzieć, ile osób planujesz obdarować w danym miesiącu i jakiego rodzaju akcesoria warto kupić. Można też pomyśleć o nabyciu gadżetów, które będą pełnić rolę podarunku z okazji świąt i innych uroczystych dni np. rocznicy założenia przedsiębiorstwa.
Sprawdź, kiedy planujesz kampanie promocyjne z wykorzystaniem gadżetów reklamowych z logo
Wysokiej jakości gadżety reklamowe z logo i innymi komunikatami marketingowymi to ważna część kampanii reklamowych. Warto spojrzeć w kalendarz i sprawdzić, w jakich miesiącach masz zamiar je przeprowadzić. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jak zaplanować budżet. Kampanie reklamowe wiążą się bowiem z koniecznością wydania większej ilości pieniędzy np. na artykuły promocyjne. Warto więc wcześniej ustalić, ile i jakiego rodzaju akcesoria będą Ci potrzebne. W ten sposób będziesz panować nad wydatkami. Z łatwością ustalisz, w których miesiącach możesz wydać mniej i zaoszczędzić trochę pieniędzy na organizację wydarzeń ważnych dla firmy.
Zadbaj o elastyczny budżet na gadżety reklamowe
Twój budżet na gadżety reklamowe nie może być „sztywny”. Musisz być przygotowany na niespodziewane wydatki. Może bowiem okazać się, że jakiś produkt reklamowy cieszy się dużym powodzeniem i trzeba go będzie dokupić. Poza tym czasami niektóre eventy mogą przyciągnąć więcej osób, niż było to planowane. Nie możesz wówczas pozostać bez odpowiednich artykułów promocyjnych. Oznaczałoby to zmarnowanie potencjału marketingowego firmy.
Kup dużą partię gadżetów reklamowych z logo
Takie uniwersalne gadżety reklamowe z logo, jak długopisy i notesy, warto zamówić w większej ilości pod koniec lub na początku roku. Są to bowiem produkty, które można wręczyć każdemu bez względu na okoliczności i miejsce. W ten sposób unikniesz ewentualnych negatywnych konsekwencji wynikających z niedoszacowania budżetu na produkty promocyjne. Planowanie tych wydatków to trudna kwestia, która wymaga odpowiednich szacunków i przewidzenia wielu spraw.
materiał zewnętrzny