REKLAMA
wtorek, 28, czerwiec 2022
REKLAMA

Najlepsze jednostki silnikowe do montażu LPG

poniżej dalsza część artykułu

Montaż LPG można już przeprowadzić prawie że w każdym aucie z silnikiem benzynowym lub Diesla. Są jednak takie jednostki, które szczególnie upodobały sobie gaz i zachwycają wieloletnią kulturą pracy. Które silniki są szczególnie polecane przez serwisy do montażu LPG?

Auta na gaz – prawidłowy montaż instalacji i obsługa

Bardziej sędziwi mechanicy na pytanie, jakie auta najlepiej znoszą instalację gazową, z pewnością wskażą na sprawdzone jednostki benzynowe z wtryskiem pośrednim i hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego. Tego typu silniki najczęściej możemy już znaleźć w samochodach z przełomu lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych. Zapomina się jednak, że instalacja LPG ma już 5 generacji, a każda ma swoje wady i zalety oraz dedykowane przeznaczenie. Dziś można więc zdecydować się na auto gaz w różnych konfiguracjach. Aby mieć pewność, że instalacja gazowa w samochodzie zostanie zamontowana prawidłowo, konieczny jest wybór renomowanego serwisu. Najlepsze warsztaty znajdziesz w porównywarce Auto Gaz Gazeo – https://gazeo.pl. Jeśli zastanawiasz się, jaki silnik jest najlepszy pod LPG, przeczytaj cały poniższy artykuł!

Silniki, które najlepiej współpracują z LPG

poniżej dalsza część artykułu

Od lat za jedne z najlepszych jednostek pod LPG uchodzą modele grupy VAG. Szczególnie na uwagę zasługują wytrzymałe silniki 1.6 MPI, które znajdziemy między innymi w VW (Golf V, Passat) i Audi (A3, A4). Motory te słyną ze swojej trwałości, mogą przejechać bardzo długie dystanse bez poważniejszych napraw pokroju wymiany głowicy czy rozrządu. Ich wadą jest jednak stosunkowo wysoka paliwożerność, co sprawia, że instalacja LPG staje się idealnym wyborem.

Auta na gaz to zróżnicowane modele, ale na pewno w tej grupie popularne są samochody z jednostkami Turbo Ecotec produkowanymi przez General Motors / Opel. SIlniki te znajdziemy przede wszystkim w wielu modelach Opla (między innymi Insignia, Zafira, Astra). Gaz powszechnie montuje się również w silnikach Toyoty – zwłaszcza 1.6, 1.8 i 2.0 Valvematic. Wielopunktowy wtrysk i hydrauliczna regulacja zaworów w tych jednostkach sprawiają, że instalacja nie jest skomplikowana i zawsze dobrze służy.

Instalacja LPG w V8 HEMI? Oczywiście, że tak!

poniżej dalsza część artykułu

Jeśli silnik V6 jest celem każdego mężczyzna, a jednostka V8 największym marzeniem, to konstrukcja V8 HEMI będzie już szczytem motoryzacyjnego pożądania. Silniki HEMI znajdziemy w wielu potężnych autach amerykańskich, między innymi w takich kultowych modelach, jak Jeep Grand Cherokee, Dodge RAM czy Chrysler 300c. Olbrzymia moc i charakterystyczna kultura pracy wiąże się jednak z ogromną “paliwożernością”. Okazuje się jednak, że i w tym przypadku instalacja LPG może się sprawdzić.

Instalacja gazowa w samochodzie z silnikiem sześciozaworowym, ośmiozaworowym lub ośmiozaworowym HEMI nierzadko musi być wyposażona w dodatkowe elementy konstrukcyjne. Trzeba dobrać konkretną generację instalacji, a nierzadko inne podzespoły, np. zbiornik LPG, listwy wtryskiwaczy i reduktory. Instalacje te jednak są niezwykle opłacalne, ponieważ modele z największymi silnikami potrafią spalać nawet w trasie 17 – 24 litry / 100 km. W praktyce, przy obecnych cenach paliw, przejechanie takiej odległości może kosztować ponad powyżej 150 zł. Zainstalowanie LPG zwiększa nieco pobór paliwa, ale jednocześnie znacznie redukuje koszty tankowania nawet o kilkadziesiąt procent w skali roku!

reklama

Warto przeczytać:

reklama