reklama
reklama

Oszuści znów grasują w Kutnie! Policja wydała ważny apel

Osoby starsze cały czas są na celowniku oszustów, którzy bez skrupułów wykorzystują ich bezradność, podeszły wiek i łatwowierność. Najpopularniejsze metody to: na wnuczka, na policjanta, pracownika administracji. Apelujemy do ludzi młodych, żeby informowali swoich rodziców, dziadków, sąsiadów o tym, że są osoby, które mogą chcieć wykorzystać ich życzliwość i zabrać im wszystkie oszczędności.

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę w jaki sposób działają sprawcy oszustw i jak nie stać się ich ofiarą, jednak przestępcy cały czas modyfikują swoje działania. Niestety w ostatnich dniach na terenie naszego powiatu doszło do kilku prób oszustw na tzw „legendę”.

- R E K L A M A -

Z ostatnich zdarzeń wynika, że informują ofiarę dwoniąc na telefon stacjonarny, iż pracownik banku przyniesie do nich poleconą korespondencję za którą należy zapłacić. Ponownie ostrzegamy seniorów i apelujemy o ostrożność i rozwagę. Sprawcy podszywając się pod członka rodziny, pracownika banku, kuriera, pracownika administracji, policjanta wyłudzają pieniądze, które często stanowią oszczędności całego życia. 

Zwracamy się z apelem do osób młodych- informujmy naszych rodziców, dziadków ale też sąsiadów o tym, że są osoby, które mogą chcieć wykorzystać ich życzliwość. Powiedzmy im jak zachować się w sytuacji kiedy ktoś zadzwoni do nich z prośbą o pożyczenie dużej ilości pieniędzy, zapłacenie za przesyłkę, czy pójście do banku po wypłatę oszczędności. Zwróćmy uwagę na tego typu zagrożenia osobom starszym nie tylko nam bliskim, ale również tym którzy mieszkają obok nas. Nie bądźmy obojętni i ostrzeżmy naszych krewnych przed oszustami.

- R E K L A M A -

Przypominamy!

  • Policjanci nigdy nie informują telefonicznie o swoich działaniach. Nie przyjmują też pieniędzy, nie żądają ich wypłaty, czy też nie proszą o przekazanie ich na inne konto bankowe.
  • Otrzymując telefon z informacją od „policjanta”, chcąc potwierdzić autentyczność funkcjonariusza, bądź prowadzonych przez niego działań, zanim wybierzemy numer alarmowy 112, zakończmy wcześniejsze połączenie.
  • Każdą informację o nieszczęśliwym zdarzeniu, które dotknęło „wnuczka”, sprawdźmy, dzwoniąc do członka rodziny.
  • Decyzję o przekazaniu pieniędzy osobie, czy na inne konto bankowe zawsze konsultujmy z bliskimi.
  • W przypadku wizyty osoby nieznajomej poprośmy sąsiada, aby nam towarzyszył. Obecność drugiej osoby może spłoszyć potencjalnego oszusta i udaremnić jego działania.
  • Nigdy nie zostawiajmy w swoim mieszkaniu obcej osoby bez nadzoru.

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap:

reklama