reklama
reklama
reklama
reklama

Persony a marketing emocjonalny: jak budować więź z klientem?

W naszych tekstach poświęciliśmy sporo informacji i uwagi właśnie personie marketingowej. W tym artykule po raz kolejny chcemy uderzyć właśnie w ten temat. Tym razem jednak spojrzymy na niego z perspektywy niezwykle cennego i przydatnego narzędzia, jakim jest tak zwany, marketing emocjonalny.

- R E K L A M A -

Czym jest marketing emocjonalny?

Marketing emocjonalny, to coraz częściej wykorzystywana strategia marketingowa, której głównym celem jest wywołanie pozytywnych emocji u klientów. Ten marketing pozwala na zbudowanie silnej więzi między marką a klientami. Skutkiem takiej kampanii jest zwiększenie sprzedaży, a także lojalności wśród klientów. Jeżeli chcemy stworzyć skuteczny marketing emocjonalny, to musimy zrozumieć jakie są potrzeby i preferencje danej grupy klientów, do której chcemy trafić. W ten sposób bowiem, będziemy w stanie stworzyć wysokiej jakości treści, które wywołają u klienta pozytywne emocje. To tutaj właśnie w szczególny sposób przyda nam się persona marketingowa.

Wykorzystanie persony marketingowej czyli w jaki sposób tworzyć skuteczny marketing emocjonalny?

Jak wspomnieliśmy, marketing emocjonalny, to bardzo potężne narzędzie w naszych rękach, jeżeli oczywiście wiemy w jaki sposób powinniśmy je wykorzystać. Musimy najpierw zrozumieć, jakie emocje chcemy wywołać u danej grupy odbiorców. Następnie, musimy określić naszą grupę docelową i zidentyfikować jej potrzeby oraz preferencje. Dopiero, kiedy jasno określimy właśnie te aspekty, możemy zacząć budować kampanię reklamową, która będzie bazować właśnie na emocjach, które wywołujemy  u naszego klienta. 

- R E K L A M A -

Musimy również pamiętać o tym, żeby w tym procesie wykorzystać odpowiednie narzędzia marketingowe w zależności od potrzeb naszych klientów, to jest reklamy video, audio, shortsy na Youtube, rels na Instagramie i wiele innych opcji, do których mamy dostęp w obecnym, mocno zdygitalizowanym społeczeństwie. Persona marketingowa, to nasz modelowy klient, którego profil stworzyliśmy na podstawie szerokiego wachlarza danych, do których mamy dostęp. 

To właśnie dzięki poprawnie stworzonej personie marketingowej wiemy, jaki jest nasz klient docelowy, znamy jego wiek, płeć, zainteresowania, indywidualne potrzeby, a nawet wiemy w jaki sposób spędza on swój wolny czas. Informacja, to bardzo cenny zasób, który powinniśmy wykorzystać do naszych indywidualnych potrzeb. Dzięki poprawnie zdefiniowanej personie marketingowej, będziemy w stanie stworzyć kampanię emocjonalną, która idealnie dopasuje pod grupę docelową dla której ją tworzymy. Dzięki temu uzyskamy dokładnie takie reakcje, na jakich nam zależy. 

- R E K L A M A -


Więcej informacji na ten temat zanjdziesz na stronie: https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/persona-marketingowa-kim-jest-i-do-czego-sluzy/./

materiał partnera

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: