Regeneracja turbosprężarek – co warto o tym wiedzieć?

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Aby zwiększyć wydajność swojego pojazdu i przede wszystkim uniknąć zwykle bardzo wysokich kosztów związanych z wymianą podzespołów na nowe, warto przywrócić sprawność turbosprężarkom. Czym one są i jakie korzyści płyną z ich posiadania? Dowiedz się najważniejszych informacji.

Turbosprężarki – co to takiego?

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -


Turbosprężarka to urządzenie zbudowane z dwóch części połączonych za sobą wałkiem – turbiny i sprężarki. Spaliny, które opuszczają silnik napędzają wirnik przekazujący energię ze spalin kołu kompresji sprężającemu powietrze. Powietrze to następnie trafia do silnika. Turbosprężarki wpływają na wzrost ilości powietrza, które dostarczane do jednostki napędowej zwiększa mieszankę paliwową oraz moc silnika. Można je podzielić na trzy główne części: 

  • Część gorąca – składająca się z części żeliwnej oraz wirnika z obudowami
  • Część zimna – w skład jej wchodzą koło kompresji, czapka aluminiowa i niekiedy specjalny zawór upustowy
  • Korpus środkowy – zawiera wałek i łożyskowanie, łączy ze sobą część gorącą i zimną


Turbosprężarki początkowo były montowane do zwiększenia mocy pojazdu, jednocześnie nie zwiększając jego masy i pojemności silnika w autach sportowych. Obecnie jednak doładowywanie silników stało się standardem także w autach osobowych czy maszynach rolniczych nowoczesnego typu. 

Korzyści jakie płyną z posiadania turbosprężarki to przede wszystkim:

  • Szybkie osiąganie maksymalnego momentu obrotowego
  • Troska o ekologię
  • Większa wydajność jednostki napędowej bez zwiększenia pojemności silnika

Rodzaje turbosprężarek

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Wyróżnia się trzy rodzaje turbosprężarek ze względu na sposób ich sterowania.
Najprostsza sprężarka występuje najczęściej w ciężarówkach i nie posiada żadnego sterowania. Spaliny trafiają bezpośrednio na wirnik, a doładowanie zależne jest tylko od jego wielkości. 
Kolejnym typem turbosprężarki jest ta posiadająca zawór upustowy, który sterowany jest poprzez podciśnieniową albo ciśnieniową „gruszkę”. To rozwiązanie pozwala komputerowi na doładowanie poprzez upust spalin. 
Trzeci rodzaj, a tym samym najpopularniejszy i najczęściej stosowany to turbosprężarki ze zmienną geometrią. Łopatki zmiennej geometrii optymalnie ustawiają się pod względnym kątem wirnika. Sterowana jest poprzez zawór podciśnieniowy lub elektroniczny. 

Regeneracja turbosprężarek – jak to wygląda w praktyce?

Nowoczesne technologie sprawiają, że regeneracja turbosprężarek odbywa się z dbałością o każdy element turbiny oraz sprężarki, nie ryzykując przy tym powstania uszkodzeń. Liderem na rynku w tej branży jest firma Turbokrymar.pl, gdzie wykorzystywane są wszechstronne maszyny zapewniające efekt na najwyższym poziomie. 

Przebieg regeneracji turbosprężarek

  • Szczegółowa diagnostyka
  • Czyszczenie lub wymiana części 
  • Wyważanie wałka i koła kompresji
  • Składanie turbiny i sprężarki
- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Zapraszamy również do:
Auto Klinika Białystok
http://autoklinika.bialystok.pl/felgi/malowanie-proszkowe-felg/
ul.Sosabowskiego 1
15-178 Białystok

Artykuł partnera

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -


ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj



Ostatnio dodane: