Strategia marketingowa – samodzielnie czy z agencją? Sprawdź wady i zalety obu rozwiązań

Aby realizować konkretne cele, potrzebny jest często dobrze sformułowany plan działania. Planem działania w marketingu, który wspiera zarówno sprzedaż, jak i budowanie rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku firmy, jest strategia marketingowa.

- R E K L A M A -

Czym jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa jest spisanym planem, koncepcją działania, które ma za zadanie w sposób zaplanowany realizować cele marketingowe marki. Dobrze sformułowana strategia zawiera cele, tożsamość marki, jej zasoby i wyróżniki oraz sprecyzowaną grupę docelową, a także sposoby i taktyki do jej dotarcia. W strategii znajdują się również kanały, miejsca, w których pojawiać się będzie marka, a także modele sprzedażowe firmy. Poprawne sformułowanie planu działania i jego wdrożenie przynosi szybsze rezultaty w postaci zrealizowanych transakcji.

Strategia marketingowa opracowana przez agencję – jakie są wady i zalety?

Agencja marketingowa posiada doświadczenie w obsłudze różnych branż. Często przez lata testuje wiele rozwiązań, dzięki czemu wie, co się sprawdza, a z czego lepiej zrezygnować i nie marnować przeznaczonego budżetu. Praca z agencją to również oszczędność czasu i mądrze zainwestowane pieniądze, np. w skuteczną reklamę.

- R E K L A M A -

Agencje marketingowe, takie jak grupa agencji marketingowych AdNext, zrzeszają wielu specjalistów z różnych dziedzin, dzięki czemu mogą kompleksowo wspierać biznes. Wszystkie potrzebne firmie zagadnienia z zakresu marketingu i mediów społecznościowych są rozwiązywane w jednym miejscu. Oprócz tego agencje marketingowe mają dostęp do wielu potrzebnych narzędzi i programów, a także znają zasady funkcjonowania w mediach i dla przykładu, zasady organizowania konkursów w mediach społecznościowych. Dzięki wsparciu agencji, uporządkowaniu działań i nadaniu im sensu, firma może szybciej i skuteczniej rozwijać się i realizować zamierzone cele. Agencja marketingowa patrzy na biznes obiektywnie, a oprócz tego posiada zaplecze kreatywnych profesjonalistów. Wśród minusów najczęściej wymienianym jest wysoki koszt usługi, który dzięki precyzyjnemu planowi realizacji celów sprzedażowych powinien jednak dość szybko się zwrócić.

Jakie są wady i zalety samodzielnego opracowania strategii marketingowej?

Samodzielne opracowanie działań marketingowych pozwala na inwestowanie pieniędzy w inne działania. Zaoszczędzenie pieniędzy może być jednak pozorne, gdyż profesjonalna strategia marketingowa z pewnością szybciej przyniesie oczekiwane efekty, a co za tym idzie — realne zyski. Opracowanie strategii marketingowej dla swojej marki daje z pewnością możliwość całkowitej nad nią kontroli, a zarazem pozwala na nabycie nowych, cennych umiejętności, przydatnych w dalszym funkcjonowaniu biznesu. Osoba z precyzyjną wizją na temat swojej firmy może mieć trudność w oddaniu części kreatywnej agencji marketingowej. Nie jest to jednak przeszkoda, ponieważ agencje chętnie współpracują z klientami przy tworzeniu strategii. Samodzielne formułowanie założeń strategicznych i dokładna analiza grupy docelowej pochłaniają mnóstwo czasu i zawierają spore ryzyko popełnienia błędu.

- R E K L A M A -

Materiał partnera

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: