Wybór firmy logistycznej w dobie koronawirusa

Koronawirus wiele zmienił i zmieni w wielu branżach. W przypadku branży logistyki zmiany muszą zapewnić przede wszystkim bezpieczeństwo kierowcom oraz przewożonemu towarowi.

- R E K L A M A -

Na co zwrócić uwagę przy wyborze bezpiecznej firmy logistycznej?

Bezpieczeństwo przewożonych przez firmę towarów rozpoczyna się już w miejscu, kiedy zaczyna ona zatrudniać pracowników. Począwszy od tego w jaki sposób pracownicy zostali zatrudnieni, przez ich pensję i ochronę socjalną czy warunki pracy, aż po ilość godzin w miesiącu, jakie spędzają oni na jeżdżeniu po Polsce czy Europie. Odpowiednie traktowanie pracowników sprawia, że ich zaangażowanie oraz jakość świadczonych usług rośnie.

- R E K L A M A -

Doświadczenie w różnych warunkach

Doświadczona firma logistyczna, której usługi wybieramy do transportu naszych towarów pomiędzy krajami Unii Europejskiej, nie powinno kończyć się na granicach kraju. To ważne, by wybrany przez nas przewoźnik był doświadczony w świadczeniu tego rodzaju usług w różnych krajach. Co to daje? Przewoźnik taki jak TSL Nordic to nie tylko doświadczenie w przewożeniu towarów to także opracowane na podstawie własnych doświadczeń procedury ściśle dostosowane do warunków, z jakimi kierowca ma do czynienia w poszczególnych krajach. No właśnie procedury.

- R E K L A M A -

Bezpieczeństwo przede wszystkim 

Napady na kierowców, bezpieczne miejsca do parkowania poza granicami kraju, sprawdzone warsztaty naprawcze w różnych krajach Europy, postępowanie na wypadek kryzysu – to wszystko elementy, które powinny być wpisane w przyjęte dla danej organizacji procedury. Tego typu metodyka pracy wprowadzana jest w profesjonalnych firmach logistycznych i transportowych nie tylko dla podniesienia jakości usług, ale również dla poprawy płynności poszczególnych działań. W przypadku epidemii czy innego rodzaju kryzysu klient zawsze powinien być pewien, w jaki sposób będą postępować pracownicy. 

Wszystkie zasady na początku współpracy 

Profesjonalna firma transportowa tym różni się od niepewnego przedsiębiorstwa, że w tej pierwszej mamy do czynienia z możliwością odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas problemy na początku współpracy. Jasno opisane procedury, wyjaśnione zasady ubezpieczeń, cenników za usługi dodatkowe – to wszystko klientom powinno być wyjaśnione jeszcze przed nawiązaniem współpracy, firma spedycyjna powinna potrafić odpowiedzieć na wszystkie pytania swoich klientów jeszcze zanim weźmie odpowiedzialność za towary klienta. 

Zagrożenia w przypadku stanu wojennego, epidemii i innych kryzysów

W zależności od rodzaju towarów o tym, jak należy postępować w przypadku kryzysu takiego jak stany wyjątkowe czy epidemie firmy transportowe winny stosować zalecenia organizacji odpowiedzialnych za poszczególne typy towarów. I tak np. W przypadku żywności takiej jak warzywa i owoce, o sytuacji na bieżąco informuje w Unii Europejskiej European Fresh Produce Association. Firmy transportowe mają obowiązek śledzenia zaleceń, które w przypadku wrażliwych towarów mogą być bardzo restrykcyjne w wyjątkowych warunkach.

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: