(ZDJĘCIA/WIDEO) Tak wyglądają elektryki z Kutna! Zaprezentowano auta FSO SYRENA

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

21 lipca 2020 roku, na terenie zakładu produkcyjnego w Kutnie, odbyła się oficjalna prezentacja pierwszej serii samochodów elektrycznych produkcji FSO SYRENA w Kutnie. Zgromadzonym gościom umożliwiono skorzystanie nie tylko z możliwości oglądania prezentowanych pojazdów, ale także z uczestniczenia w przejazdach testowych samochodami elektrycznymi.

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

– Obecnie samochody przechodzą testy drogowe oraz badania homologacyjne. Do końca roku planujemy uzyskanie homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego oraz w przyszłym roku uruchomienie produkcji seryjnej – mówi Maciej Pawlak, prezes zarządu kutnowskiej FSO Syrena.

Parametry techniczne

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Moc nominalna kutnowskiego elektryka to 115 kW (ok.156 KM) z możliwością włączenia trybu sport – wtedy silnik osiąga moc 175 kW czyli niemal 240 KM – mówi Andrzej Stasiak, Główny Konstruktor FSO Syrena. Pojemność akumulatorów to 31,5 kWh. Przy jeździe mieszanej pojazdy pokonują ponad 200 km na jednym ładowaniu. Ponadto jeszcze w tym roku planujemy zakończyć prace nad zwiększeniem zasięgu samochodu do 250 kilometrów – dodaje

Najpierw testy i homologacja

- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -

Obecnie pojazdy są codziennie testowane zarówno na torze testowym jak i w normalnym ruchu ulicznym, pojazdy Vosco S106 EV przechodzą wszelkie niezbędne testy, aby można było ubiegać się o wydanie świadectwa homologacji. Tu konstruktorzy z FSO Syrena przecierają szlaki, ponieważ kwestia uzyskania homologacji dla auta elektrycznego jest zagadnieniem zupełnie nowym na polskim rynku.


Niemniej do końca roku planujemy uzyskanie świadectwa homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami, w przyszłym roku planujemy rozpoczęcie produkcji seryjnej – wyjaśnia Maciej Pawlak, Prezes Zarządu FSO Syrena w Kutnie S.A.

Spółka obecnie koncentruje się nad udoskonalaniem technologii produkcji pojazdu oraz budowy stanowisk do szybkiego i powtarzalnego montażu. Na obecnym etapie przygotowywany jest montaż mieszany, głównie gniazdowy, który będzie obsługiwany przez ludzi, a na w pewnych obszarach produkcji, fragmentarycznie będzie zbliżony do montażu liniowego.

Nowy design w tym roku

Nowa stylistyka Vosco S106 EV2 opracowana została przez projektanta Damiana Wolińskiego, jednego z laureatów konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland.

Nowa stylistyka nadwozia bazuje na dynamicznych podziałach oraz niespotykanych w tej klasie pojazdów elementach stylistycznych definiujących charakter pojazdu. W całym projekcie ważny jest feeling auta stricte elektrycznego, dlatego pas przedni pozornie nie posiada wlotów powietrza – mówi Damian Woliński, Projektant FSO Syrena SA.

Nowością w porównaniu z poprzednim modelem Vosco S106 EV będzie także system multimedialny z ekranem o przekątnej 9 cali oraz autorski projekt User Interface wyświetlany na ekranie kierowcy tzw. Instrument Cluster.




- przewiń w dół, aby przeczytać resztę artykułu -


4 KOMENTARZE

  1. zabawne,żeby dojechać do warszawki będę musiał 4 razy stawac i ładować. Mam lepszego pomysła- 1.drogi powinny być zbudowane ze spadkiem do stolicy.2.Samochód na 2 pedały (dwóch takich siedzi z tyłu i przebiera nogami napędzając prądnice. 3.napęd żaglowy ! kupe lat temu kilku Polaków przejechało Mongolię na żaglowozach. 4.dorobić dyszel i zaprząc konia *wersja ekonomiczna

  2. Super.Mam nadzieję, że seryjnie będzie produkowane nadwozie w stylistyce jak na ostatnim zdjęciu rysunek.Wygląda świetnie.

  3. Zróbcie tak żeby każdy Polak mógł kupić ten samochód a odniesie sukces !!!.
    Polski bank polski kredyt i nie więcej jak 500 zł co miesiąc.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj



Ostatnio dodane: