Zdrowe grillowanie? Czy to naprawdę możliwe?

Majówka czy wolny weekend… Ogród, przyjaciele i oczywiście grill. To sielankowy obraz udanego czasu wolnego. Jednak wielu z nas potrawy z grilla nie kojarzą się ze zdrową żywnością. Czy jednak możliwe jest zdrowe grillowanie? Na co należy zwrócić uwagę, żeby potrawy z grilla były dla nas zdrowsze? O tym wszystkim można przeczytać w poniższym tekście. Zachęcamy do jego lektury, bo naprawdę warto! Zaczynamy…

- R E K L A M A -

Jak mięso to tylko wysokiej jakości

Oczywiście jak raz na jakiś czas zjemy kawałeczek grillowanego boczku i karkówki to nic nam się nie stanie. Warto zachować jednak umiar zarówno w porcjach, jak i częstotliwości samego grillowania. Oprócz kiełbasy, mięsa wieprzowego czy kaszanki możemy postawić na nieco zdrowszą ich alternatywę, a więc kurczaka, indyka czy ryby. Świetnym pomysłem są także grillowane warzywa. Warto spróbować, chociażby cukinii, bakłażana, kukurydzy, papryki czy ziemniaków. Palce lizać! 

- R E K L A M A -

Nie mniej ważny od samego umiaru jest wybór odpowiedniej jakości mięsa i kiełbas. Oczywiście najlepiej wybrać wyroby od sprawdzonego dostawcy, mającego dobrą opinię na rynku. Bez wątpienia warto zajrzeć do oferty sieci sklepów Świeżyzna, która dostarcza najwyższej jakości mięsa, wędliny, a także produkty garmażeryjne. Doświadczenie, tradycyjne receptury i metody wędzenia oraz starannie wyselekcjonowane składniki do ich produkcji przesądzają o uzyskaniu produktów najwyższej jakości. 

Mówimy nie dla zamarynowanego mięsa!

- R E K L A M A -

Stanowczo odraczamy kupowanie już zamarynowanych kawałków mięsa. Najczęściej marynata zawiera mnóstwo konserwantów i różnych ulepszaczy. Niestety także ostre marynaty są przygotowane po to, aby zamaskować smak gorszej jakości mięsa.

Marynaty tylko samodzielnie przygotowane

Marynaty stanowią kluczową sprawę przy przygotowywaniu grilla. Z tego względu polecamy ich samodzielne przygotowanie. Wystarczy oliwa, papryka, czosnek i ulubione zioła. Dla bardziej wymagających polecamy marynatę musztardowo-miodową (miód, musztarda francuska gruboziarnista, musztarda dijon, ocet winny, olej) czy pomidorowo-sojową (sos sojowy łagodny, oliwa, przecier pomidorowy).

Musimy o nich pamiętać już wcześniej, ponieważ mięso powinniśmy zostawić w marynacie na około 12 godzin. Po takim zabiegu będzie ono nie tylko aromatyczne, ale także soczyste.

Żywica – stanowczo nie!

Pamiętajmy, aby do rozpalania grilla używać brykietu czy węgla drzewnego bez zawartości żywicy, która wydziela toksyczne związki podczas spalania. Odradzamy też stosowanie podpałek (z wyjątkiem naturalnych), kartanów czy gazet.

Gotowe zestawy do grilla możemy zakupić w sieci sklepów Świeżyzna oraz w sklepie internetowym https://sklep.swiezyzna.pl który oferuje mięso i wędliny online.

- R E K L A M A -

Polecamy:

Nie przegap: